پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محسن رضایی

حوزه/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌گفت: برای آزادسازی آذربایجان از چنگال تزارها، هزاران مرد ایرانی شهید شده اند و شاهد این موضوع در قبرستان باکو قابل ملاحظه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر محسن رضایی در همایش بین المللی قره باغ ۱۷ ربیع  که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با محوریت تبیین بیانات مقام معظم رهبری در این باره، در سالن همایش های امین  قم و با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد،اظهار کرد: آذربایجان فقط همسایه ما نیست؛ ما یک ملت در دو کشور هستیم.

وی عنوان داشت: ما و مردم آذربایجان یک ملت با فرهنگ و دین مشترک هستیم و نباید صرفاً به عنوان یک همسایه به آن نگاه کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌گفت: برای آزادسازی آذربایجان از چنگال تزارها، هزاران مرد ایرانی شهید شده اند و شاهد این موضوع در قبرستان باکو قابل ملاحظه است.

وی با بیان این که ملت ایران در ۲۰۰ سال اخیر با حسرتی به بالای رود ارس نگاه کرده اند که چگونه این پاره تن اسلام به عظمت و استقلال خود باز گردد،خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت ارمنستان به بهانه دفاع از ارامنه قره باغ، به این منطقه حمله کرد؛ بعد از آن دولت هایی هم که ارمنستان را به این حمله تحریک نمودند او را تنها گذاشتند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی با همه توان از آذربایجان و قره باغ دفاع کرد، بیان داشت: در جنگ ۱۹۹۰ ما ۴۳ میلیون دلار خرج مهاجرین قره باغ و برادران آذری خودمان در آنجا کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در زمان آقای حیدر علی اف و با آمدن دست هایی پشت پرده روابط ایران و آذربایجان مقداری خدشه دار شد،اظهار کرد: متأسفانه ایران در کمیته آتش بس قره باغ حضور ندارد؛ من تعجب می کنم از اینکه دوستان وزارت خارجه خود را در موضوع قره باغ موفق معرفی می کنند.

وی گفت: مسئله اساسی ما این است که قره باغ، خودمختار ویژه ای متعلق به آذربایجان ایجاد شود؛ ارمنستان نیز باید مابقی مناطقی را که در دسترس دارد تحویل دهد.

رضایی عنوان داشت: غفلت بزرگ ما در ۸ سال گذشته رفتن به سمت سراب غرب بود و همسایگان خود و استعدادها و ظرفیت های آنان در زمینه تحریم شکنی را نادیده گرفتیم.

وی گفت: از حوزه علمیه که هیچ وابستگی و گرایش سیاسی و حزبی ندارد و تنها دغدغه اسلام را دارد خواستاریم این همایش ها را ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha