جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image.png

حوزه/ لازم است ظرفیت تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه در تربیت صاحب‌نظران و پژوهشگران متخصص حوزوی به منظور نظریه‌پردازی ‏تربیت دینی و بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه تبلیغی- فرهنگی آن در عرصه آموزش و پرورش بهره گیری شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری، نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان در بازدید از مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه در قم، حضور طلاب در آموزش و پرورش برای تقویت مبانی دینی و ارزشی جوان تأکید و انجام، زمینه سازی این امر مهم و همکاری فی مابین را ضروری دانسته است.

وی بیان داشت: تقویت مبانی دینی و ارزشی جوانان و نوجوانان و سوق دادن آنها به سمت سعادت و کمال از اهداف این دو نهاد است و باید برای انجام این کار هم تعامل بیشتری بین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان با مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مرکز تربیت معلم صورت گیرد.

 حجت الاسلام والمسلمین عسکری اضافه کرد: با توجه به اهمیت کار تربیت مبلغ معلم حوزه‌های علمیه، همه تلاش وزیر آموزش و پرورش نیز در استحکام و پیشرو بودن این مرکز بنا نهاده خواهد شد و در تقویت آن کمک خواهد کرد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان با توجه به تربیت ۵۰۰ مهارت آموز طلبه معلم در مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه‌های علمیه با هدف تامین  و تربیت معلمان، مربیان مؤمن، متعهد و معتقد به مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی از میان داوطلبان حوزوی در آموزش و پرورش ادامه داد: باید از ظرفیت این مرکز در تربیت صاحب‌نظران و پژوهشگران متخصص حوزوی به منظور نظریه‌پردازی ‏تربیت دینی و  بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه تبلیغی- فرهنگی آن در عرصه آموزش و پرورش بهره گیری شود.

تاکید نماینده وزیر آموز و پرورش در دانشگاه فرهنگیان بر نقش کلیدی معلّم مبلّغ در تربیت دینی دانش آموزان

وی با اشاره به اهمیت گزینش حوزویان در آموزش و پرورش و تفاوت گزینشی آنها با سایر فارغ التحصیلان گفت: پیشنهاد می شود مساله گزینش و مصاحبه داوطلبان حوزوی صرفا توسط مرکز تربیت معلم مبلغ قم صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عسکری در ادامه ضمن ابراز خرسندی از تفاهم و تعامل انجام گرفته مرکز مدیریت حوزه ‏های علمیه با دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: دفتر مطالعات بنیادین تعلیم و تربیت که در مرکز تربیت معلم مبلغ مستقر است، حاصل تعامل و تفاهم بر اساس نیازهای متقابل بوده است. لذا این دفتر ظرفیت قابل توجهی در حوزه مباحث تربیتی و پژوهش ‏های مربوط به آن می‏ تواند ایفاء کند و در کنار آن علاوه بر آن همکاری این دفتر با سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت آن نیز می تواند اثرات مثبتی در عرصه تعلیم و تربیت کشور داشته باشد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان  با اشاره به ارتباط و وابستگی سازمانی مرکز تربیت معلم مبلغ قم، با حوزه های علمیه قم، خراسان، اصفهان و سایر نهادهای حوزوی خاطر نشان کرد: این مرکز می‏ تواند ظرفیتی جهت گسترش ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با حوزه‎‏های علمیه کشور باشد و همین امر قطعا بالندگی و شکوفایی در عرصه تعلیم و تربیت را باعث خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha