پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر اینکه جنگل‌ها باید از آفت‌های انسانی و غیرانسانی حفظ شود، گفتند: درختان را از بین بردند و موجب شدند که سیلاب در برخی از مناطق کشور به مردم خسارت وارد کند، اکنون باید جلوی این اتفاقات گرفته شود و همچنان کاشت درخت با اهتمام جدی دنبال شود.

به گزارش  خبرگزاری حوزه،حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، حفظ منابع طبیعی را یکی از مسائل مهم دینی دانستند و اظهار کردند: منابع طبیعی و درخت موجب آبرومندی یک کشور است اما زمانی در ایران خسارت زیادی به جنگل‌ها وارد شد و تذکرات بسیاری به افراد دادیم اما به این تذکرات بی‌توجهی کردند و سوءاستفاده‌های شخصی را انجام دادند تا در نهایت ضرر بزرگی به کشور وارد شد.

ایشان اضافه کردند: اکنون آن جریان متوقف شده است اما همچنان در گوشه و کنار کشور برخی به دنبال قطع درختان هستند که این موضوع می‌تواند تهدید جدی برای کشور محسوب شود.
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، خاطرنشان کردند: همانطور که دیگران درخت کاشتند و ما استفاده کردیم ما نیز باید به غرس درخت بپردازیم تا برای آیندگان بماند.


معظم له با بیان اینکه اگر از درختان مراقبت می‌شد، امروزه جنگل‌های بسیاری در کشور داشتیم، عنوان کردند: درختان را از بین بردند و موجب شدند که سیلاب در برخی از مناطق کشور به مردم خسارت وارد کند، اکنون باید جلوی این اتفاقات گرفته شود و همچنان کاشت درخت با اهتمام جدی دنبال شود.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران حوزه جنگل گفتند: باید از جنگل‌ها در مقابل آفت‌های انسانی و غیر انسانی حراست کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha