پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کاشت نهال توسط ائمه جماعات استان قم در مراتع علی‌آباد

حوزه/ رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه منابع طبیعی نیازمند بهره‌مندی از ظرفیت‌های دینی است، عنوان کرد: موضوع درختکاری و حفاظت از انفال به عنوان نعمت‌های الهی در آیات و روایات مختلف مورد تاکید قرار گرفته است که این آیات و روایات باید برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مسعود منصور ظهر امروز در مراسم آغاز کاشت نهال در مدارس علمیه کشور، طی سخنانی اظهار کرد: مأموریت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی است که این عناصر در حفظ امنیت غذایی و حیاتی مردم تاثیر بسیاری دارند.


وی با تاکید بر اینکه حراست از جنگل در عرصه‌های مختلف زندگی انسان تاثیر مستقیم دارد، تصریح کرد: هر هکتار جنگل دو و نیم تن اکسیژن تولید و ۶۸ تن گرد و غبار را در خود کنترل می‌کند.


معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مراتع ما در حال حرکت به سمت بیابانی شدن است، عنوان کرد: کنترل وضعیت موجود نیازمند یک اهتمام جدی در سطح ملی است و در این میان روحانیون و علما به عنوان قشر تاثیرگذار بر مردم می‌توانند همیاران تاثیرگذار در حوزه منابع طبیعی باشند.


وی با اشاره به اینکه  فرهنگ‌سازی در حوزه منابع طبیعی نیازمند بهره‌مندی از ظرفیت‌های دینی است، عنوان کرد: موضوع درختکاری و حفاظت از انفال به عنوان نعمت‌های الهی در آیات و روایات مختلف مورد تاکید قرار گرفته است که این آیات و روایات باید برای مردم تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha