جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ درختکاری مدرسه صدوقی فاز 4

حوزه/ کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: در عموم منابع دینی امر خیر کاشت درخت مورد تاکید قرار گرفته و پایه اصلی در موقوفات و نذورات غرس درخت است و در غرس درخت می‌توان از ظرفیت حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس بهره‌مند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد عصر امروز در مراسم آغاز غرس نهال در مدارس حوزه علمیه قم که در مدرسه صدوقی برگزار شد، با بیان اینکه از منظر دینی به موضوع درختکاری و منابع طبیعی کمتر پرداخته شده است، اظهار کرد: ما در معرفی شخصیت‌های دینی بیشتر به ابعاد سیاسی و اجتماعی آن‌ها می‌پردازیم در حالی که بزرگان دینی ما اهتمام زیادی به موضوع درختکاری و منابع طبیعی داشته‌اند؛ هنوز چاه‌های امام علی(ع) موجود است و ایشان در دوران زندگانی خود هزاران درخت را غرس کردند.
وی اضافه کرد: در مورد اهمیت کاشت درخت روایات مختلفی مطرح شده است، در جایی آمده است که، اگر میان ما و قیامت لحظه‌ای باقی مانده باشد در آن لحظه باید به کاشت درخت بپردازیم.
این سخنران مذهبی گفت: برای اینکه بتوانیم حق طبیعت را ادا کنیم، فرهنگ درختکاری باید در میان مردم ترویج شود و مردم در این امر مشارکت کنند تا وضعیت بهتری در حوزه درختکاری داشته باشیم و البته که در مسیر این فرهنگ سازی جریمه و تشویق هم کاربرد دارد.
وی ادامه داد: در عموم منابع دینی امر خیر کاشت درخت مورد تاکید قرار گرفته و پایه اصلی در موقوفات و نذورات غرس درخت است، در غرس درخت می‌توان از ظرفیت حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس بهره‌مند شد.
فرحزاد تصریح کرد: امام صادق(ع) در حدیثی بیان فرموده‌اند که درخت‌های میوه را قطع نکنید که عذاب بر شما نازل می‌شود که این سخن نشان از اهمیت موضوع حفظ و حراست از درختان است.
وی گفت: مهم‌ترین چیزی که انسان نیاز دارد اکسیژن است که این عنصر مهم توسط درخت تامین می‌شود و درختکاری منبع اکسیژن است و اگر به حفاظت و کاشت درخت نپردازیم برای زندگی خود و آیندگان با مشکل روبرو خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha