جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین برته

حوزه/ مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور با اشاره به تاکید رهبری معظم انقلاب بر بیانیه گام دوم انقلاب و نقش جوانان در تحقق آن، فضای مجازی را پیشران تحول در دنیای آینده دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در همایش" تبلیغ، هنر و رسانه" که در مدرسه علمیه امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اراک برگزار شد، گفت: در دوره ای از تاریخ، حوالی قرن ششم میلادی عزیز مهربان جان افزایی در این عالم رخ نمایی کرد که حبیب و طبیب راه بشریت شد و ما به وجود ذی قیمت ایشان ادای احترام می کنیم.

بیشتر بخوانید:

همایش" تبلیغ، هنر و رسانه" در اراک برگزار شد

ظرفیت های رسانه ای حوزه و روحانیت استان مرکزی بررسی شد

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه افزود: علامه شهید مرتضی مطهری یک سؤال خیلی حیاتی و جدی مطرح می کند، می گوید که پیامبر اسلام(ص) چه داشت که توانست از یک جامعه در اوج انحطاط یک تمدن نو اسلامی بسازد؟ این سؤال برای من و شما نیز خیلی مهم است، چون همه ما معتقدیم که پیامبران زمان خودمان هستیم و باید بدانیم که راه و رسم پیامبری چیست؟ زی پیغمبری چیست؟ انسان چگونه می تواند در این عالم نبوت کند؟. شهید مطهری می گوید که پیامبر(ص) دو ویژگی داشت، یک قرآن و دوم اخلاق حسنه.

*امروز مصداق حروف مقطعه قرآن چیست؟

حجت الاسلام والمسلمین برته خاطر نشان ساخت: قرآن را داریم، ولی اخلاق حسنه نداریم که اگر این را نیز داشتیم کار پیامبر گونه می کنیم. پیامبر(ص) جلب توجه می کرد و با قرآن همه را جلب می کرد با حروف مقطعه، "الم" قرآن کریم امروز شاهدش و مصداقش چیست؟ آیا غیر از هنر و رسانه و فضای مجازی است؟.

*فرق بین سه کلیدواژه حرکت، تغییر و تحول

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور افزود: پیامبر تحول ایجاد کرد، تحول یعنی چه؟ تحول یعنی تبدیل قریه به مدینه، یعنی تمدن آفرینی؛ قبل از تحول دو  کلید واژه تغییر و حرکت وجود دارد، حرکت یعنی چه؟ حرکت میرزای شیرازی یعنی تحریم تنباکو این فتوای به تحریم یک حرکت بزرگ است. حرکت در یک عرصه اتفاق می افتد و بسیار جدی و عمیق است. حرکت دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و اگر حرکت ها به هم پیوست می گوییم تغییر حاصل شده است مثل تغییر مشروطیت، اما عنصر مهم تری به نام تحول وجود دارد که اگر صورت پذیرد، انقلاب حاصل شده است و شاخص آن این است که امروز ما می توانیم بگوییم ایران قبل از انقلاب و ایران بعد از انقلاب در همه عرصه ها مثل اقتصاد، روابط بین الملل، فرهنگ، سیاست و ...؛ یک تحول همه جانبه در متن ایران اسلامی.

* سازو کار ایجاد این تحول در جامعه چیست؟

وی با اشاره به تاکید رهبری معظم انقلاب بر بیانیه گام دوم انقلاب و نقش جوانان در تحقق آن، فضای مجازی را پیشران تحول در دنیای آینده دانست و ابراز داشت: مقام معظم رهبری امروز می فرماید گام دوم و تمدن نوین اسلامی در سطح بین الملل؛ یعنی تحول همه جانبه در عرصه بین الملل. باید بدانیم هر تحولی پیشران می خواهد، سازو کار ایجاد این تحول در جامعه چیست؟ باید پاسخ این سؤالات قبلا به خودتان داده باشید.

*ابزارهای دنیا غرب برای تغییر ذائقه مردم

مدیر مسئول خبرگزاری رسمی حوزه ادامه داد: موقعی می توانید تمدن سازی کنید که بتوانید ذائقه ها را در تصمیم گیری تغییر دهید، اما با چه ابزاری؟ چه ابزاری برای تغییر ذائقه مردم دنیا وجود دارد؟. دنیای غرب از دو عنصر ترس و شهوت استفاده می کند، لذا یا ما را از بمب اتم می ترساند و از دل فیلم های هالیوود ترس و دلهره به وجود می آید یا غریزه جنسی را تحریک می کند و اینگونه مردم دنیا را کنترل می کند، اما الگوی ما چیست؟.

حجت الاسلام والمسلمین  برته گفت: الگوی تغییر این است که محاسبات جوان دنیای معاصر را تغییر دهیم با سؤالاتی که برایش ایجاد می کنیم، با بیدار کردن او توسط هنر، رسانه و فضای مجازی، یعنی همان هدفی که شما مبلغان و فعالان رسانه ای را اینجا جمع کرده است.

*چشم امید رهبری معظم انقلاب به جوانان برای تحقق بیانیه گام دوم

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه در پایان خاطر نشان کرد: برای تحول و تحقق گام دوم، رهبری معظم انقلاب چشم به جوانان دوخته اند؛ امروز سرمایه گذاری دنیا روی فضای مجازی است، بنابراین جوانان باید به ابزارها و علم رسانه ای کاملا مجهز شوند تا بتوانند بیانیه گام دوم انقلاب را محقق کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha