جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هم‌اندیشی مدیران رسانه‌های استان مرکزی  با حضور حجت الاسلام والمسلمین برته

حوزه/ مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که حوزه علمیه ریشه در اصالت‌ها، تاریخ کهن و سنت‌ها دارد، از تعامل حوزه با دنیا و فعالیت ۷۰ تشکل حوزوی در عرصه بین الملل خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه و مدیر مسئول خبرگزاری رسمی حوزه، در نشست هم‌اندیشی مدیران رسانه‌های استان مرکزی که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه خواهران استان، در اراک برگزار شد، در سخنانی به بیان ظرفیت های رسانه ای ایجاد شده در حوزه های علمیه پرداخت و گفت: حوزه علمیه امروز بیش از۵۰۰مدرسه یعنی مدارس عالی از ابتدا تا پایه ده و بیش از۵۰مجتمع آموزشی تخصصی دارد.

مدیر مسئول خبرگزاری رسمی حوزه ادامه داد: امروز دوره‌های آموزشی در برخی از مراکز حوزوی بین‌المللی به زبان های دوم، سوم و چهارم تدریس می‌شود و برخی مدارس و مراکز بین‌المللی حوزه ارتباطات گسترده بین‌المللی دارند.

۴۰۰ مکاتبه بین المللی مدیر حوزه های علمیه

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور افزود: امروز مدیر حوزه های علمیه در یک بحران بین‌المللی بیش از۴۰۰مکاتبه بین‌المللی با شخصیت‌های تراز دنیا دارد و پاسخ دریافت می‌کند. امروز حوزه علمیه به دنیا شناسانده شده است و دنیا با حوزه در تعامل است.

*حفظ اصالت های حوزه علمیه در دنیای مدرنیته

حجت‌الاسلام والمسلمین برته تصریح کرد: حوزه علمیه امروز ریشه در اصالت‌ها، تاریخ کهن و سنت‌های خود دارد. نظام آموزشی بسیاری از مناطق دنیا درس‌محور و استادمحور است، اما یکی از اصالت‌های حوزه این است که طلبه‌محور و دانش‌پژوه محور فعالیت می‌کند. ما در دنیای مدرنیته تلاش کرده ایم دست از اصالت های خود برنداریم؛ آیا حوزه امروز حوزه دیگری است؟ به یک معنا بله؛ حوزه امروز آیا حوزه ۱۴۰۰سال پیش است؟ بله چون ریشه در اصالت ها و بنیان های خود دارد. البته با حفظ اصالت ها، همگام با پیشرفت های روز حرکت می کند.

*فعالیت ۷۰تشکل حوزوی بین‌المللی

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور خاطر نشان کرد: تعداد بسیاری از طلبه‌ها در بیش از۷۰ ملیت در دنیا در ایران و قم تحصیل می‌کنند که با مجموع فارغ التحصیلان به حدود۱۵۰هزار نفر می‌رسند؛ حوزه علمیه در زمینه قرآن اقدامات مختلفی از جمله برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌ها مختلف، اعزام مبلغ در سطح بین‌المللی دارد و نزدیک به۷۰تشکل بین‌المللی حوزوی در دنیا داریم.

حوزه علمیه ریشه در اصالت‌ها، تاریخ کهن و سنت‌ها دارد | فعالیت ۷۰ تشکل حوزوی در عرصه بین‌الملل

* طراحی بیش از۴۰۰رشته آموزشی در حوزه

حجت‌الاسلام والمسلمین برته افزود: حوزه علمیه برای آینده تلاش می‌کند، به طوری که در کارویژه‌هایی برای عرصه‌هایی که نظام نیازمند آن است بازطراحی شده، بر این اساس امروز بیش از۴۰۰رشته آموزشی در سطوح مختلف طراحی شده است.

مدیر مسئول خبرگزاری رسمی حوزه در ادامه با اشاره به لزوم استفاده حوزه و طلاب از ابزارهای نوین آموزشی و تبلیغی، تاکید کرد: حوزه علمیه امروز از ابزار، رسالت‌ها و شیوه‌های جدید استفاده می‌کند که گسترش پیدا کرده، به همین سبب امروز طلبه‌ها وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده دارند و آنهایی که در این مسیر گام برمی‌دارند باید ثابت ‌قدم و عزم پولادین داشته باشند، چرا که انتظارات و مطالبات مردم گسترش وسیعی پیدا کرده و البته این گسترش به حرکت و پویایی مضاعف نیز انجامیده است.

*طلبه تراز گام دوم انقلاب

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور با اشاره به طلبه تراز گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: اگر در گذشته طلبه یعنی واعظی که ارشاد و هدایت قلبی و آموزش دین همه انتظاری بود که از او می رفت، امروز به برکت انقلاب اسلامی پیوست عملیاتی پیدا کرد و آن کسی که ردای خدمت به مکتب اهل بیت(ع) را بر تن می‌کند افزون بر تبیین دین مبین اسلام باید در تحقق آن هم بکوشد و برای به اجرا در آمدن این دین عزیز هم تلاش کند که با پذیرش این موضوع کارویژه‌ها و انتظارات از طلبه و روحانی خیلی متفاوت است.

برپایایه این گزارش، در  این نشست تنی چند از مدیران رسانه ها و اصحاب رسانه استان مرکزی به بیان ظرفیت های رسانه ای استان و دیدگاه ها و دغدغه های خود  پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha