سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
جعفر ریحانی

مدیر پذیرش حوزه علمیه خراسان گفت: تربیت نیروهایی مخلص و پاسخگو در عرصه های گوناگون نظام، جامعه و بین الملل به پذیرشی هدفمند نیاز دارد تا در نهایت به نتیجه مطلوب برسیم.

حجت الاسلام جعفر ریحانی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اشاره به آغاز نام نویسی پذیرش حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: در تحقق گام دوم انقلاب، جوان انقلابی می‌بایست بیش‌ازپیش دانا و آگاه دارای شایستگی علمی و مهارتی و متعهد به اخلاق و دین باشد که تربیت این قشر تأثیرگذار در این برهه حساس، بر عهده مراکز آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و به ویژه حوزه علمیه است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا، حوزه علمیه کهن خراسان در جهت تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و عدم کثرت گرایی و با هدف نخبه گرایی و پذیرش کیفی از جوانان مؤمن، انقلابی و نخبه طلبه می پذیرد، گفت: تربیت نیروهایی مخلص و پاسخگو در عرصه های گوناگون نظام، جامعه و بین الملل به پذیرشی هدفمند نیاز دارد تا در نهایت به نتیجه مطلوب برسیم.

حجت الاسلام ریحانی در ادامه به شرایط عمومی برای داوطلبان ورود به حوزه علمیه خراسان اشاره و خاطر نشان کرد: التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه، برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری سلامت و توانایی جسمی و سلامت روانی و متعهد شدن به رعایت مقررات حوزه علمیه خراسان از جمله شرایط است.

مدیر پذیرش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه داوطلبانی که می خواهند جهت تحصیل به حوزه بیایند علاوه بر شرایط عمومی بایستی انگیزه قوی برای فراگیری علوم دینی داشته باشد، گفت: استعداد فراگیر و توانایی لازم برای تحصیل از دیگر شرایطی است که می بایست برای طی کردن این مسیر علمی مقدس و انجام رسالت حوزوی، دارا بود.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام برای پذیرش ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ و آزمون پذیرش حوزه هم ۳۱ اردیبهشت می باشد، اظهار کرد: متقاضیان می توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۵۱۳۲۰۰۸۲۰۰ تماس بگیرند و یا به پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.ir و یا کانال پذیرش این حوزه به آدرس https://eitaa.com/pazireshkh در پیام رسان ایتا مراجعه کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha