پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیسی ، ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: مبارزه با فساد در نظام اسلامی سربازان و سرداران فراوانی دارد و بنده هم یک سرباز نظام هستم و پرچمدار خود رهبری است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در  جمع نخبگان ارومیه که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان این که مبارزه با فساد در نظام اسلامی سربازان و سرداران فراوانی دارد و بنده هم یک سرباز نظام هستم و پرچمدار خود رهبری است، اظهار داشت: توسعه اقتصادی در گرو امنیت اقتصادی و آن نیز در گرو مبارزه با فساد اقتصادی است و اجازه نخواهیم داد فساد در هیچ کجای نظام اداری لانه کند.

وی ادامه داد: سازمان ها و ادارات باید جلوه کارآمدی و گره گشایی از زندگی مردم باشند و چنانچه این سازمان ها خود گرفتار فساد شوند، در کار مردم گره می اندازند و برای آنها مشکل مضاعف ایجاد می شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان این که همه دستگاه ها و سازمان ها باید نسبت به سلامت اداری حساس باشند و بدانند که کوچکترین ناسلامتی در یک مجموعه به کل سازمان آسیب می رساند، اضافه کرد: نقش آفرینی مردم در حوزه های مختلف همواره اثرگذار و ثمربخش است و در بحث پیشگیری از وقوع جرم نیز حضور و نقش مردم و سازمان های مردم نهاد بسیار تعیین کننده می باشد.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان بانکی اجازه ندارد پس از تملک یک واحد تولیدی، موجبات تعطیلی آن را فراهم آورد و با جدیت موضوع کارخانه هایی را که پس از تملک از سوی بانک ها تعطیل شده اند را دنبال می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: باید شرایط برای رونق هرچه بیشتر کشاورزی در استان آذربایجان غربی فراهم آید و این استان به قطب کشاورزی در کشور تبدیل شود؛ همچنین باید در زنجیزه تولید، تامین و توزیع تا مصرف محصولات کشاورزی، دست دلالان قطع شود.

وی با بیان این که توسعه اقتصادی در پرتو امنیت اقتصادی است و این امر نیز مرهون مبارزه با فساد اقتصادی است؛ وجود فساد در بخش های اقتصادی، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را مردد و دلسرد می کند، گفت: با ایجاد امنیت اقتصادی، توسعه اقتصادی محقق می شود و هرگونه رانت خواری و فساد، سرمایه گذاران را در سرمایه گذاری خود دچار تردید می کند.

به عنوان سرباز نظام مبارزه با فساد را ادامه خواهم داد

باید زمینه حمایت از نخبگان فراهم شود 

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نیز با بیان این که مید است حضور رئیس قوه قضائیه، مقدمه حل مشکلات استان باشد، گفت: خوشبختانه هم اکنون با حضور و تدبیر رئیس قوه قضائیه، بارقه امید در دل مردم ایجاد شده است و در استان نیز کارهای مفید و موثری انجام شده و آذربایجان‌غربی نماد اخوت در برادری است و ادیان و اقوام با صمیمیت و در امنیت و آرامش با یکدیگر زندگی می کنند.

وی افزود: خوشبختانه روز به روز این آرامش بیشتر می‌شود و در این راستا در استانی که اقوام و ادیان مختلفی با یکدیگر زندگی می‌کنند، زمینه تشدد بسیاری وجود دارد اما به سبب بصیرت نخبگان، مردم آذربایجان‌غربی در آرامش زندگی می کنند بنابراین باید در رشد دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی به این استان توجه شود.

نماینده ولی فقیه در آذرباین غربی با تاکید بر این که آذربایجان‌غربی از لحاظ نخبگی، استعداد فراوانی دارد و باید به این استان نگاه ویژه داشته باشیم چرا که این استان با سه کشور هم مرز است و تمامی مباحث فرهنگی در ابتدا از این جا به سایر استان‌ها رخنه می‌کند، بیان داشت: باید زیرساخت های مربوطه تقویت شده تا نخبگان خوبی برای کشور تربیت شود.
 

به عنوان سرباز نظام مبارزه با فساد را ادامه خواهم داد

به عنوان سرباز نظام مبارزه با فساد را ادامه خواهم داد


انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha