پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام خاموشی اداره کل اوقاف

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی، با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی مردم به‌ویژه خانواده‌های نیازمند، گفت: اگر از دهک‌های بالای جامعه، هر خانواده، یک خانواده از دهک پایین را تحت پوشش خود قرار دهد، حتماً تساوی در جامعه برقرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در همایش ملی «وقف و توسعه اجتماعی با تأکید بر قرآن و روایات» که به صورت مجازی برگزار شد، یکی از راه‌حل‌های مشکلات اجتماعی در اسلام را مسأله وقف دانست و اظهارداشت: «وقف»، در اسلام یک نهاد حقوقی کاملاً مشخص و قابل اعتنایی است.

وی افزود: این نهاد حقوقی توانایی جامعه را برای مدیریت و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه بالا می‌برد و مسیری است که چنانچه طی شود همه از آن بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی، با اشاره به آیه ۶۰ سوره مبارکه توبه مبنی بر «إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَالْمَسَاکِینِ»، گفت: اگر فردی بخواهد از ثروت خود در این دنیای محدود استفاده ببرد، این ثروت همچنان که عمر فرد به پایان می‌رسد، تمام می‌شود و دیگران آن را تصاحب خواهند کرد، ولی اسلام مردم را تشویق کرده است که صدقه دهید و انفاق کنید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی مردم به‌ویژه خانواده‌های نیازمند، بیان کرد: اگر از دهک‌های بالای جامعه، هر خانواده، یک خانواده از دهک پایین را تحت پوشش خود قرار دهد، حتماً تساوی در جامعه برقرار خواهد شد.

وی، وقف را یک نهاد حقوقی و مدنیِ پر سابقه در ایران و دیگر کشورهای اسلامی خواند و هدف آن را نیز رسیدگی به مردم به نیت قربة الی الله اعلام کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی، در پایان، با بیان اینکه سنت حسنه «وقف» می‌تواند منجر به کاهش طبقات اجتماعی شود، اظهارداشت: إن‌شاءالله بتوانیم نهاد وقف را در جامعه و برای سال‌های پیش رو تقویت کنیم؛ کما اینکه مردم، آن را تقویت و حمایت می‌کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha