پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست رسانه ای مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه فارس گفت: آنچه ماهیت مردم سالاری در ایران را با دیگر کشور ها متمایز کرده است دو رکن اصلی ولایت فقیه و شورای نگهبان است و این دو رکن را در هیچ دموکراسی نمی بینیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوارمیمندی، صبح امروز در نخستین همایش بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه فارس که در سالن ولایت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام کاظم(ع) اظهار کرد: توجه ویژه به حوزه انقلابی و رسالت های انقلابی که بر عهده طلاب، فضلا و علما قرار داده شده در واقع یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که مقام معظم رهبری در اسفند ۹۴ در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر آن تاکید کردند و فرمودند حوزه باید انقلابی بماند، انقلابی ماندن حوزه در عرصه اول در بخش مبانی انقلاب و آرمان های انقلاب است.

وی با طرح این سؤال که مبانی انقلاب چه چیز هایی بوده است؟ یادآور شد: آرمان هایی که امام راحل و مقام معظم رهبری ما را به سوی آن هدایت می کنند، چیست؟ تا این مبانی را نشناسیم نمی توانیم نسبت به انقلاب پایبندی خود را به اثبات برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی تبیین کرد: در مرحله دوم شناخت جریان های سیاسی، شخصیت های سیاسی و چارچوب هایی که نظام مبتنی بر آن است را بشناسیم، همچنین باید نحوه کنش گری انقلابی در فضای صنفی(حوزه علمیه) و در عرصه رسالت های روحانیت و همچنین در حضور اجتماعی مبانی خود را بشناسیم.

مدیر حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: آنچه ماهیت مردم سالاری در ایران را با دیگر کشور ها متمایز کرده است دو رکن اصلی ولایت فقیه و شورای نگهبان است و این دو رکن را در هیچ دموکراسی نمی بینیم.

وی بیان کرد: مرحله سوم نیز شناخت روش کنشگری در فضای سیاسی و اجتماعی است که باید با بصیرت و نگاه دقیق به عرصه تحولات داخلی و خارجی بهترین روش ها را اتخاذ کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در پایان گفت: برای رسیدن به شناخت مبانی، چارچوب های نظام و جریان های سیاسی و شناخت روش کنش های ورود به عرصه های اجتماعی، لازم است گفت‌وگو کنیم و از نظرات کارشناسان و پژوهشگران حوزه انقلاب اسلامی استفاده کنیم تا اساتید بتوانند با راهبری خوبی که انجام می دهند حوزه را در مسیری که مورد توقع ولی امر است، برسانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha