جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کامل گلباغی

حوزه/ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: براساس آخرین آمار بیش از ۶۰۴ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان کردستان دارای مجوز بوده و در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، کامل گلباغی، امروز به مناسبت سالروز تشکیل کانون های مساجد در نشست خبری، گفت: براساس آخرین آمار بیش از ۶۰۴ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان کردستان دارای مجوز بوده و در حال فعالیت هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: از ۳ هزار مکان مذهبی شناسایی شده در سطح استان کردستان، ۲ هزار و ۹۶ مکان را مساجد تشکیل می دهند و از سوی دیگر به ازای هر ۵۲۰ کردستانی یک مکان مذهبی در استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه علیرغم شرایط کرونایی و دیگر مشکلات امسال موفق شدیم که ۱۶ کانون فرهنگی هنری مساجد را در سطح استان کردستان ایجاد کنیم.

گلباغی بیان کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید در یک چهارم مساجد استان کردستان، کانون و کتابخانه تشکیل شود که تاکنون ۹۰ درصد این مهم تحقق یافته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اظهار کرد: از کل کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، بیش از ۴۳۳ کانون در روستای کردستان قرار دارند از سوی دیگر براساس تغییراتی که از سال گذشته در ستاد کانون های مساجد ایجاد شده است همه فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مساجد و در قالب طرح «فهما» انجام می گیرد.

گلباغی با اشاره به تصویب تشکیل شورای فرهنگی در روستاها در شورای فرهنگ عمومی کردستان، خاطرنشان کرد: طرح «فهما» ۲ با  شعار «ایران قوی» در سال جاری برگزار شده  که ۴۶ کانون در شهر سنندج موفق شده اند که امتیازی بالای ۲ هزار به دست بیاورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha