پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زهرا صالحی-هرمزگان

حوزه/معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان استان هرمزگان گفت: امام کاظم(ع) گنجینه فضیلت و تبلور صبر و شکیبایی است.

خانم زهرا صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در هرمزگان، با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام اظهار داشت: امام هفتم مسئولیت بزرگ امامت و هدایت امت را در یکی از بحرانی‌ترین دوران‌ها به عهده گرفتند.

وی افزود: امام موسی بن جعفر (ع) به دلیل حلم و بردباری در برابر تجاوزکاران و فرونشاندن غیظ و خشم خویش به کاظم ملقب بودند و به خاطر لیاقت و شایستگی، به عبدصالح معروف شدند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان استان هرمزگان بیان کرد: آزاد کردن غلام یکی از برنامه‌های عبادتی امام کاظم علیه السلام بوده است، به حدی که در مدت عمر خود بیش از هزار نفر را خریداری و در راه خدا و برای جلب رضایت و خشنودی خداوند آزاد ساخته است.

صالحی با اشاره به بیانات امام خامنه ای «شخصیت موسی بن جعفرعلیه السلام در داخل زندان هم همان شخصیت مشعل روشنگری است که تمام اطراف خودش را روشن می کند»، تصریح کرد: حرکت فکر اسلامی و جهاد متکی به قرآن از حرکت‌هایی است که در سخت ترین شرایط هم متوقف نمی‌شود.  

وی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه که نقطه عطف زندگانی امام موسی کاظم علیه السلام است پاسداری از قرآن، تفسیر و فقه است که در دوارن امام صادق و امام باقر علیهم السلام توسعه یافته بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha