پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سیداسماعیل جوادی گفت: آن مرحوم در فسادستیزی و مبارزه با قدرت‌طلبی مرد میدان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در مراسم گرامیداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیداسماعیل جوادی که در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرک مهدیه قزوین برگزار شد، با تسلیت درگذشت این روحانی جانباز، اظهار کرد: از زمانی که آن مرحوم را شناختیم، همواره بدون ترس و ملاحظه کاری فریاد حق‌خواهی سر می‌داد و واهمه‌ای از نتیجه کار نداشت.  

وی افزود: در بحث‌های فسادستیزی و مبارزه با قدرت‌طلبی و بلاهایی که به جان مردم استان قزوین آمده بود ، مردم میدان بود و مبارزات جدی داشت و در دفاع مقدس نه تنها در کنار رزمندگان حضور داشت، بلکه خودشان هم یک رزمنده پا به رکاب بود. 

امام جمعه قزوین در ادامه سخنان خود عنوان کرد: امام کاظم(ع) فرمودند مردی از اهل قم قیام کرده و مردم را به حق دعوت می‌کند؛ اگر تاریخ قم را از زمان ائمه اطهار(ع) تاکنون مطالعه کنیم چهره‌های بزرگی در این خطه درخشیدند اما می‌بینیم کسی که مردم را با این علامت‌ها جمع کرده باشد، امام خمینی(ره) بودند. 

وی اظهار کرد: زمانی که ماجرای کاپیتولاسیون مطرح شد، امام خمینی(ره) سخنرانی کردند و مردم و علما را فراخواندند و فرمودند علما به فریاد اسلام برسید، اسلام از دست رفت و این‌ها را با بغض و گریه مطرح کرد. 

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام کاظم(ع) در این حدیث می‌فرمایند قومی همراه او جمع می‌شوند مانند پاره‌های آهن، که تند بادهای حوادث، آنها را نمی‌لغزاند، از جنگ خسته و ملول نمی‌شوند و نمی‌ترسند و به خداوند توکل می‌کنند و سرانجام نیک برای پرهیزگاران خواهد بود. آنها نسبت به امامشان دلدادگی دارند و جان می‌دهند و در مسیر انقلاب دیدیم چقدر آدم‌ها محکم ایستادگی کردند و تا پای جان عهد و پیمان خود را با امام راحل حفظ کردند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: در این حدیث شریف می‌بینیم که جنگ و دفاع مقدس هم دیده شده است و با وجود اینکه همه دنیا در مقابلشان ایستادند، با ایستادگی در مقابله آنها، همه دنیا را خسته کردند و شجاعانه به راهشان ادامه دادند. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha