پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کلنگ زنی مدرسه کلاله

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) کلاله گفت: بانوان به اسلام بدهکار هستند، زیرا آنان قبل از اسلام جایگاهی نداشتند، اما با ظهور اسلام زمینه حضور اجتماعی آنان به رسمیت شناخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ، در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) کلاله، بیان کرد: همه انسان‌ها به‌ویژه بانوان به اسلام بدهکار هستند، زیرا آنان در قبل از اسلام جایگاهی نداشتند، اما با ظهور اسلام زمینه حضور بانوان و نقش آنان شناخته شد.

وی ادامه داد: بانوان نسبت به انقلاب اسلامی نیز وظیفه مهمی را به عهده دارند که در گام دوم انقلاب باید خود را برای تمدن سازی اسلامی با توجه به بیانیه گام دوم ایفا نمایند، از این رو، بانوان بیشتر از مردان وظیفه به عهده دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، یکی از ثمرات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را مدارس علمیه خواهران معرفی کرد که پس از انقلاب  به منظور آموزش معارف اسلامی برای بانوان ایجاد شد؛ پیش از آن نه تنها در حوزه علمیه، بلکه در دانشگاه‌ها نیز شرایطی وجود نداشت که خواهران به سطح تحصیلات عالیه همراه با نگه‌داشتن ایمان دست یابند.

حسینی واعظ با بیان دستاوردهای مدارس علمیه خواهران استان، گفت: مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) کلاله در سال ۱۳۹۶ تاسیس شد و ۳۵ طلبه در سه پایه مشغول تحصیل هستند.

وی اعلام کرد: ساختمان این مدرسه در ۳۱۰۰ متر و زیربنای ۷۳۰ متر احداث خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha