جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: شهدا خون خود را نداده اند که برخی بر سر سفره های اشرافی گری نشسته و مردم نظاره گر آنان باشند؛ همه باید همراه و همدل با مردم باشند و برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در جلسه طلاب و فضلای ازنا، دورود و الیگودرز که در مسجد فاطمه الزهرا (س) پردیسان قم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۱۲۸ سوره توبه فرموده است: «لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ/ به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنجهای شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است!».

وی ابراز داشت: پیامبری از جنس بشر از جانب خدای متعال مأمور شده است؛ پیامبری که رنج ها و سختی های ما بر او سخت می گذرد و برای هدایت ما اصرار می ورزد و پافشاری می کند و معلوم است که رسول گرامی اسلام (ص) هم اکنون نیز اینچنین است و در رنج امت خود به رنج می افتد و سراسر وجود ایشان مالامال است از اینکه امت اسلامی به قله های فضیلت، کرامت، عدالت و فضائل اخلاقی نائل بشود و بدی ها و رذیلت ها را پشت سر بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: رسول خدا (ص) کانون محبت تمام امت اسلامی است؛ تمام مذاهب اسلامی در آن کانون محبت با یکدیگر اشتراک دارند و مشترکند؛ معلوم است این پیامبر نسبت به مؤمنین مهربان است؛ اما مهربانی او مؤکد و فراوان است؛ لذا هرجا به سخنان و آموزه های کتاب و سنت عمل کردیم، موفق شده ایم و هرجا عملی نداشتیم، موفق نبوده ایم.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: اگر حرکت رو به جلو داشتیم، اما چالشی بر مسیر ما نبود و فرازونشیبی نداریم، بدانیم هنوز به ابتدای قله نرسیده ایم؛ ولی اگر حرکت کردیم و با سختی ها و دشواری ها مواجه شدیم و گاهی زمین خوردیم، معلوم می شود که به سمت قله در حرکتیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: نظام اسلامی ما در طول حرکت یکصد ساله اخیر خود این فرازونشیب ها را پشت سر گذاشته و مشخص است که به سمت قله در حال حرکت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه باید حامی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار داشت: اولین حمایت ما این است که یک جریان فعال فرهنگی، دینی، مؤثر و سالم ایجاد کنیم؛ کاری که نسل گذشته ما با پیچیدن طومار رژیم طاغوت و پیروزی رساندن انقلاب اسلامی ایران انجام داد و ما باید ادامه دهنده راه آنان باشیم.

وی ابراز داشت: ما باید جریان سالم فرهنگی را ادامه دهیم؛ البته امروز با گذشته تفاوت دارد؛ باید بازسازی و نوسازی را یافته و بر اساس مباحث جدید و روز به فعالیت بپردازیم.  

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: یکی از مباحثی که طلاب و فضلا باید به آن اهتمام داشته باشند، کمک رسانی به امام جمعه یک شهرستان است؛ امام جمعه در هر شهرستان، رئیس شورای فرهنگ عمومی هر شهر است و باید از این ظرفیت استفاده نمود.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: امروز جوانان فعال و انقلابی در صحنه هستند و فضلا و روحانیون باید همراه و همدل با آنان باشند تا بتوان به نتایج مطلوب رسید.

سخنران این جلسه بیان داشت: امام جمعه و نماینده ولی فقیه به تنهایی نمی تواند کارهای بزرگ انجام دهد؛ ما نیازمند همیاری و همکاری طلاب، فضلا و روحانیون هستیم تا بتوانیم با کمک همدیگر بر مشکلات موجود فائق آییم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: روحانیت در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه است و می توانند در سپاه پاسداران، مدارس، دانشگاه ها، نیروی انتظامی، ارتش، آموزش و پرورش و ... فعال باشد و به وظایف تبلیغی و طلبگی خود بپردازد.

وی ابراز داشت: وضعیت استان لرستان به نحوی است که به استقبال روحانیون می رویم؛ البته طلاب عزیز باید مسیر مناسب را طی کرده و مطابق با شرایط قوانینی که وجود دارد، وارد شده، مدارک لازم را به دست آورده و مشغول به خدمت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: یکی از مباحث مورد نیاز در استان، حضور اساتید مسلط به تدریس رسائل، مکاسب، کفایه، درس خارج و ... است و امیدواریم طلاب و فضلای دارای استعداد و ظرفیت به استان لرستان برگردند.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: دست نیاز به سوی شما دراز می کنیم که به کمک استان و شهرهای خود آمده و بخشی از کارها را به دست بگیرید.

سخنران این جلسه بیان داشت: امروز هیأت های اندیشه ورز در سطح استان لرستان در موضوعات گوناگون راه اندازی شده تا بتوانند طرح های مناسب برای حل مشکلات و معضلات ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: طلاب و فضلای لرستانی مقیم قم نیز باید چنین هیأتی را تشکیل داده و طرح ها، نظرات، ایده ها و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنند تا بتوانیم از نظرات شما استفاده نموده و به مرحله اجرا برسانیم.

وی ابراز داشت: ازنا، الیگودرز و دورود دارای بزرگان بسیاری بوده و شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کرده است؛ ما مدیون خون شهدا هستیم و باید برای نظام اسلامی که خون های بسیاری پای آن ریخته شده است، تلاش و کوشش بیشتری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: شهدا خون خود را نداده اند که برخی بر سر سفره های اشرافی گری نشسته و مردم نظاره گر آنان باشند؛ همه باید همراه و همدل با مردم باشند و برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

امام جمعه خرم آباد در پایان جلسه به برخی از سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام شاملویی، نماینده طلاب و فضلای ازنا، دورود و الیگودرز نیز اظهار داشت: در این سه شهر قریب به ۲۵۰ طلبه در شهر مقدس قم حضور داشته که دارای استعدادهای مناسبی بوده و در رشته تخصصی خود سرآمد می باشند.

وی ابراز داشت: طلاب این سه شهرستان در حال حاضر مشغول به تحصیل، تبلیغ، پژوهش و تدریس بوده و برخی از این عزیزان نیز مسئولیت های خطیری را در جای جای کشور داشته و مشغول به فعالیت می باشند.

نماینده طلاب و فضلای ازنا، دورود و الیگودرز خاطرنشان ساخت: طلاب مستعد این سه شهرستان می توانند در صداوسیما نقش آفرین بوده و در رسانه حضور فعال داشته باشند.

حجت الاسلام شاملویی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت طلاب و فضلای این سه شهرستان در سطح منطقه از درخواست های ماست و گاهی با مشکلاتی در این عرصه مواجه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha