جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی بوشهری و وزیر کشور

حوزه/ امام جمعه قم یادآور شد: تامین نیازمندی های اولیه زندگی مردم و نظارت قوی بر بازار باید در اولویت اقدامات دولت قرار گیرد، نظارت مقطعی پاسخگو نیست بنابراین باید نظارت ها پیوسته باشد تا جلوی احتکار و دلال بازی را بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار وزیر کشور و استاندار قم که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: بعثت، پیام روشنی برای کل بشریت داشت و تحولی بود که در فضای عمومی جامعه آن روز ایجاد شد و هنوز شعاع آن ادامه دارد. معتقدیم هر تحولی که در جهت گرایش به دین و معنویت در جامعه پیدا می شود، در شعاع بعثت است. روزگاری دایره اقدامات پیامبر اکرم (ص) گذر از شبه جزیرة العرب بود اما امروز منادیانی فریاد اسلام خواهی و پیروی از راه نبی اکرم (ص) را مطرح می کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران هم همین مسیر بعثت، غدیر و عاشورا را به عنوان یک تجربه موفق طی کرد و انقلاب اسلامی، سرمایه و اندوخته تمام انبیای الهی و کسانی است که قدم در راه دین خدا و اجرای احکام الهی گذاشتند. این فرصت برای بعضی از امامان ما با آن همه سختی ها پیش آمد و برای اکثر امامان ما این شرایط که بتوانند با ید مبسوطه احکام الهی را در جامعه اجرایی کنند، پیش نیامد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما این انقلاب را به سادگی به دست نیاوردیم، در مردم آمادگی اولیه ایجاد شد، سپس ما با مردم مسائلی را در میان گذاشتیم و اعتماد و باور عمیقی به عنوان عقبه انقلاب در مردم به وجود آمد و رهبری مانند امام خمینی با شجاعت و توکل به خدا هدایت مردم را در دست گرفت.
او با اشاره به انتظارات مردم از حکومت اسلامی بیان داشت: این انتظارات از انقلاب ما که می خواهد نقش بعثت و غدیر و عاشورا را ایفا کند در شرایط کنونی قابل قیاس با سختی های آن زمان نیست البته تعداد دوستان ما هم در دنیا قابل مقایسه با زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) نیست.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مسئولیت وزارت کشور در بحث مقابله با کرونا گفت: این مسئولیت سنگین انتظارات از شما را متفاوت کرده است و پشتوانه این قرارگاه، استانداران، فرمانداران و بخشدارانی هستند که می توانند با همدلی و وحدت و هماهنگی کارها را به پیش ببرند.

وی اظهار کرد: با توجه به کار بزرگی که در زمینه انتخابات برعهده شماست از انتخابات ریاست جمهوری گرفته تا انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مهمترین دغدغه رهبری که دغدغه ما نیز هست، بحث مشارکت مردم است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، حضور حداکثری مردم در انتخابات را مایه آبروی نظام دانست و تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم و زمینه حضور مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنیم.

وی گفت: همه تلاش های مسئولان باید این باشد که اعتماد عمومی در مردم ایجاد کنند و جلوی تبلیغات سوء را بگیرند و این با عمل مسئولان باید صورت گیرد تا مردم امید به آینده پیدا کرده و روز به روز گره گشایی در جامعه و زندگی را احساس کنند چون در جامعه ای که ناامیدی و یاس حاکم شود، اعتمادسوزی خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در یک جنگ نابرابر به تمام معنا قرار دارد، بیان داشت: پیشنهاد می شود در یکسری اولویت ها بازنگری شود، به عنوان نمونه ما هرروز شاهد افتتاحیه های پرهزینه در کشور هستیم که البته خبر خوشی است و مایه بهت دنیاست اما اگر مردم ما در تنگنا و مشقت شدید زندگی باشند ولو این طرح ها بزرگ باشد اما آن آثار مثبت در جامعه محسوس نمی شود.

امام جمعه قم، یادآور شد: تامین نیازمندی های اولیه زندگی مردم و نظارت قوی بر بازار باید در اولویت اقدامات دولت قرار گیرد، نظارت مقطعی پاسخگو نیست بنابراین باید نظارت ها پیوسته باشد تا جلوی احتکار و دلال بازی را بگیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: وزارت کشور و شورای نگهبان باید بستر مشارکت جدی مردم در انتخابات را فراهم کنند و این جز با ایجاد اعتماد و امید در مردم میّسر نخواهد بود و در این راستا باید بقیه وزرا و مسئولین را هم پای کار آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha