جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: ایران باید با تمام قدرت، توان هسته ای خود را توسعه دهد و مصوبه مجلس باید به طور کامل عملیاتی شود، بازرسی های آژانس محدود شود، اگر این مسیر طی شود قطعا در اسرع وقت آنها پای معامله خواهند آمد و اگر نیایند ایران هم از دانش برتر و فناوری جهانی محروم نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، امروز در خطبه های نماز جمعه  اردبیل، که در مصلای این شهر برگزار شد اظهار داشت: در راستای برنامه های تنظیم بازار و حمایت از خانواده های آسیب پذیر، کالاهای اساسی به طور کافی تهیه شده و از روز شنبه توسط نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و بسیج، هم در شهرها و هم در روستاها توزیع خواهد شد.

وی افزود: ارزاق مورد نیاز از جمله روغن، شکر، برنج و مرغ منجمد به کلیه شهرستان ها ارسال شده و هیچ محدودیتی در تامین این اقلام در روزهای پایانی سال نخواهد بود و در اردبیل نیز در ۱۵ منطقه شهر از روز شنبه در جایگاه های خاص توزیع شروع خواهد شد. کسانی که نیاز ندارند اقدام نکنند و آن هایی که خرید می کنند بیشتر از نیاز خود نخرند و همیشه در کل مایحتاج زندگی به نیاز جمع کنید نه به میل.

امام جمعه اردبیل با بیان این که در خصوص کالاهای اساسی اگر به قدر کفایت خرید شود و از حرص و ولع اجتناب شود، قطعا در عرض چند روز کل بازار پر از اجناس نایاب می شود، اضافه کرد: خیرین و متمولین هم دقت کنند که موسم عید، موسم معامله بزرگ و پرسود با خداوند است و داشتن ثروت مازاد، مسئولیت وحشتناکی دارد و پول امانت خداوند در دست ماست و به این امانت نباید خیانت شود.

وی با تاکید بر این که اگر ملتی ماهیت دشمن خود را نشناسد، حتما تصمیم غلط گرفته و شکست می خورد و اسیر می شود، گفت: امام خمینی (ره) در مورد آمریکا فرموده است که شیطان بزرگ است و صفت اصلی شیطان که باعث شد این عنوان را بگیرد، استکبار اوست و استکبار با کبر و تکبر متفاوت متفاوت است؛ تکبر، تفوق طلبی است، ولی استکبار یعنی حق را می داند، ولی زیربار نمی رود.

خطیب نماز جمعه اردبیل با بیان این که دولت آمریکا می دانست در بکارگیری بمب اتمی در ژاپن، سیل آسا انسان های بی گناه جان خود را از دست می دهند، اما باز از آن استفاده کرد، ادامه داد: آمریکا می دانست در عراق سلاح کشتار جمعی وجود ندارد و حمله به این کشور بر خلاف قوانین شورای امنیت سازمان ملل است، اما حمله کرد و از شورای امنیت اجازه نگرفت و گفت ما حوصله بازی موش و گربه نداریم و امروز هم می داند فلسطین ملک فلسطینی هاست اما حتی به دموکراسی و رأی گیری هم در آنجا راضی نیست.

وی تاکید کرد: آمریکا می داند جنگ را عربستان علیه یمن شروع کرده و یمنی ها مظلوم هستند، اما تمام قد در کنار عربستان ایستاده و ۶ سال است که هم آمریکایی ها و هم اروپایی ها با فروش سلاح به عربستان در جنایت در حق یمن مجرم هستند و خون یمنی ها در واقع از چنگال آنها می چکد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: تمام معضلات منطقه در عرض دو روز حل می شود، اما فزونخواهی، قلدری و منیّت اجازه نمی دهد و آمریکایی ها اخیرا با یمنی ها مذاکره کرده اند و گفته اند شما باید حملات را قطع کنید و یمنی ها جواب داده اند، قطع حملات باید متقابل باشد هم ما هم عربستان، اما آمریکا نپذیرفته عربستان را مدافع معرفی کرده است! در حالی که جنگ را عربستان شروع کرده و یمنی ها دفاع می کنند.

وی با بیان این که آمریکایی ها به بشار اسد گفتند از ایران فاصله بگیر و الا حمله می کنیم و او فاصله نگرفت، داعش را وارد سوریه کردند و ۴۰۰ هزار نفر کشته شدند، گفت: عربستان از طریق روسیه به بشار اسد گفت ۵ میلیارد دلار به تو می دهیم با ایران رابطه خود را قطع و کشور خود را آباد کن، اما او قبول نکرد و کشتار بی نظیر تاریخ شروع شد و اخیرا هم نماینده جو بایدن با مقامات انصارالله یمن تماس گرفته و از آنها خواسته که ارتباط خود با ایران را قطع کنند تا آنها هم جنگ و هم محاصره یمن را پایان دهند و انصارالله این پیشنهاد را رد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به این که از این پیشنهاد معلوم می شود که انصارالله تروریست نیست، بلکه تنها گناهش ارتباط با ایران است و نزدیک به هفت سال است به خاطر این ارتباط، مبتلا به محاصره شده و هزاران شهید داده اند، افزود: در سوریه نیز بشار اسد گناهی جز ارتباط با ایران نداشت و این دو مورد نمونه است و نشان می دهد که مدیریت دنیا با اغراض سیاسی پیش می رود نه با معیارهای واقعی، و هم یمنی های، هم عراقی ها و هم سوری ها از خود دفاع می کنند، اما روحیه استکباری آمریکا اقتضاء می کند که بگوید هرکس در برابر ما ایستاده، تروریست است.

وی گفت: یک حرکت استکباری و شیطانی آمریکایی ها و اروپایی ها این است که تلاش می کنند دفاع مشروع ملت ها را به حساب ایران بگذارند و می گویند حزب الله لبنان، انصار الله یمن و حشد شعبی عراق را ایران درست کرده است، درحالی که عامل اصلی درست شدن این ها حمله آمریکا و اذنابش به این کشور هاست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: به وجود آمدن گروه های مقاومت در منطقه کاملا طبیعی است و اکنون هم که انصارالله عمق خاک عربستان را جهت جلوگیری از حملات وحشتناک و وحشیانه عربستان می زند، این کار ما نیست، دقیقا کار خود یمنی هاست که از خود دفاع می کنند. استکبار و بلندگوهای رسانه ای آنها همه جا را پرکرده اند که این کار ایران است، در حالی که ایران ذره ای در این امور دخالت ندارد، بلکه این همان دفاع مشروع است که منشور سازمان ملل بر آن صحّه گذاشته است و غربی ها خودشان اشتباه کرده اند و حالا می خواهند اشتباه را پای ایران بنویسند.

وی ادامه داد: یمن یک کشور فقیر با تجهیزات نظامی بسیار پیش پا افتاده بود، اما حمله بن سلمان باعث شد که یمن به سلاح های پیشرفته دست یابد، در نتیجه از این به بعد یک رقیب بسیار جدی و بلکه قوی تر در برابر عربستان است، یعنی عربستان با این خطا قبر خود را کَنده است.

وی ادامه داد: آمریکا خود تصریح می کند که داعش، القاعده، بوکوحرام و طالبان را درست کرده تا چهره اسلام را در کشورهای آسیایی و آفریقا، کاملا مخدوش کند و طالبان نیز زیرشاخه القاعده افغانستان است که دقیقا توسط خودشان درست شد و الان هم به هیچ وجه راضی نیستند که این ها از بین بروند، چون منافع آنها با این گروه های فشار تامین می شود.

امام جمعه اردبیل با بیان این که آمریکا از درخت تحریم ها بالا رفت و دید آنجا میوه ای نیست و حالا جو بایدن به دنبال تدبیر است، گفت: فشار حداکثری زمانی مفید می شد که به تعبیر دولت ترامپ، سریعا جواب دهد و الا با گذشت زمان، ایرانی‌ها فوراً با راهکارهای دور زدن فشار آشنا می شوند. آمریکایی‌ها در امید بستن به تحریم، راه کاملاً اشتباهی را رفتند و حالا بایدن می خواهد از این اشتباه فاصله بگیرد و روزهای آینده معلوم خواهد شد که آیا او در تدبیر و مدیریت، مستقل است یا کارکن اصلی، دولت در سایه آمریکا است و او ابزاری در دست قدرت های شیطانی پشت پرده آمریکا است.

وی افزود: همه بدانند که آمریکا محتاج به ماست و بزرگ ترین نقطه ضعف آنها حرکت ایران به طرف قله توان هسته ای است و این نقطه ضعف بالاتر از نقطه ضعف ما یعنی تحریم است و با این کار آنها کابوس می بینند که ایران باید با تمام قدرت، توان هسته ای خود را توسعه دهد و مصوبه مجلس باید به طور کامل عملیاتی شود، بازرسی های آژانس محدود شود. اگر این مسیر طی شود قطعا در اسرع وقت آنها پای معامله خواهند آمد و اگر نیایند ایران هم از دانش برتر و فناوری جهانی محروم نمی شود و مسیر تحولات علمی بازتر می گردد و هم در غالب عرصه های اقتصادی و فناوری به خودکفایی های سرنوشت ساز دست پیدا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در پایان بیان داشت: آقای دکتر صالحی این هفته اعلام کرد مصوبه مجلس در پایین آوردن الزامات ایران یک فرصت طلایی برای ما در برابر آمریکا و اروپا درست کرد و آمریکا و اروپا تمام تیرهای  خود را انداخته اند و ترکش آنها خالی است، دیگر چیزی نمانده که تحریم نکرده باشند و لذا ایران باید از خالی بودن ترکش آنها بهترین استفاده را بکند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha