دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فایق رستمی

حوزه/امام جمعه سنندج گفت: در آستانه پایان سال و نیز چهارشنبه سوری قرار داریم، مراسمی که هر ساله باعث خسارت های جانی و مالی بسیاری برای افراد و خانواده ها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به هفته منابع طبیعی و درختکاری اظهار داشت: طبق روایات دینی قطع یک درخت و نهال همانند کشتن و به قتل رساندن یک موجود زنده است، زیرا جنگلها و عرصه های طبیعی نقش مهمی در سلامت زندگی ما دارند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با این وجود برخی از افراد بی تفاوت و بی مسئولیت اقدام به آتش زدن و از بین منابع طبیعی، جنگل ها و عرصه های طبیعی می کنند، لذا برای اینکه طبیعت پیرامون ما بیشتر از این خسارت نبیند باید سریعا اقدام به نهال کاری کنیم.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سیره حضرت محمد (ص) چه در زمان حیات مبارکشان و چه در حال حاضر برای همه جهانیان مایه خیر و برکت بوده و هست و بی شک کسی که در مسیر این رسول خدا حرکت کند سعادت دنیوی و اخروی نصیب او خواهد شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان اظهار کرد: امروز به عینه در حال محقق شدن وعده الهی درباره فراگیر شدن اسلام در سطح جهان هستیم، به طوری که بخش اعظمی از جمعیت دنیا را مسلمانان تشکیل می دهند.

ماموستا رستمی بیان کرد: مسئله دیگری که باید بدان اشاره کنیم، آزادسازی ۲۶ زندانی جرایم غیرعمد و مالی در روزهای گذشته در کردستان بود که این اقدامی خداپسندانه و خیرخواهانه می باشد.

امام جمعه سنندج ادامه داد: با وجود اینکه زندان در ایران اسلامی مرکز تربیت و اصلاح افراد است، بازهم امیدواریم که چیزی به نام زندان در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: در آستانه پایان سال و نیز چهارشنبه سوری قرار داریم، مراسمی که هر ساله باعث خسارت های جانی و مالی بسیاری برای افراد و خانواده ها می شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان در پایان تاکید کرد: در  این شرایط کرونایی جامعه به هیچ وجه به صلاح همه نیست که با اعمال خطرناک در چهارشنبه سوری زمینه تشدید مشکلات جامعه را فراهم کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha