جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضا نوري

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: هرچند در حال حاضر مؤثرترین شیوه‌های گفتمان سازی با رسانه‌ها صورت می‌گیرد ولی روش‌های متنوع زیادی در فرایند گفتمان سازی وجود دارد که قرارگاه‌های نماز جمعه می‌توانند با به‌کارگیری ظرفیت‌های خود آن‌ها را در راستای تحقق دولت جوان حزب‌اللهی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با جمعی از ائمه جمعه استان، بر گفتمان سازی ائمه جمعه در راستای تحقق دولت جوان حزب‌اللهی تأکید کرد.

وی اظهار کرد: الگوپردازی، الگوسازی و الگو نمایی، فرصت سازی برای ارتباط، گفت‌وگو و پاتوق‌های صمیمی، اثر آفرینی‌های معرفتی، بصیرتی، ادبی، هنری و چندرسانه‌ای و درنگ سازی و ایجاد فرصت فکر و تأمل و مطالعه ازجمله روش‌های کلان گفتمان سازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، فضاسازی محیطی و پیرامونی، رقابت آفرینی‌های سالم و تعالیبخش، تشویق و حمایت مادی و معنوی، اطلاع‌رسانی و بصیرت بخشی صحیح و بهنگام، موقعیت آفرینی برای حضور در محیط‌های معنوی و نشاط‌آمیزی تجربیات معنوی را از دیگر روش‌های کلان گفتمان سازی برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: این امر شامل راهکارهایی مثل گفتگوهای عادی و معمولی در جمع‌های صمیمی و خودمانی، تشکیل جلسات معرفتی در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و...، تشکیل کارگروه تبیین و پاسخگویی از اساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی و جلسات هم‌اندیشی و هماهنگی با ائمه مساجد، وعاظ و افراد مؤثر در حوزه‌های عمومی و اجتماعی، طراحی و راه‌اندازی سایت، وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی مجازی تبیین‌گر، ارتباط‌گیری هدفمند با اقشار مختلف جوانان و نوجوانان، دعوت از کارشناسان مطرح در سطح کشور و برگزاری جلسات جریان ساز در سطح شهر، تولید محتواهای چندرسانه‌ای و... می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از خُرده مهارت‌های گفتمان سازی و مدیریت افکار عمومی، اظهار کرد: برای برنامه‌ریزی مؤثر و کارآمد در حوزه افکار عمومی، شناخت درست مؤلفه‌های افکار عمومی جامعه و روش‌های اثرگذاری و جهت‌دهی به آن بسیار لازم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: هرچند در حال حاضر مؤثرترین شیوه‌های گفتمان سازی با رسانه‌ها صورت می‌گیرد ولی روش‌های متنوع زیادی در فرایند گفتمان سازی وجود دارد که قرارگاه‌های نماز جمعه می‌توانند با به‌کارگیری ظرفیت‌های خود آن‌ها را انجام دهند.

وی افزود: تشکیل جلسات هماهنگی با وعاظ و مبلغان در ایام تبلیغی ماه شعبان و ماه مبارک رمضان با هدف استقرار منابر بصیرت بخش در سطح منطقه امامت و اعزام اساتید به مناطق و محل‌های گفتمان پذیر در موضوعات تحلیل سیاسی و... از جمله اقداماتی است که می‌توان در راستای ایجاد شبکه تبیین‌گری و بصیرت بخشی انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: استفاده از آموزش‌های کوتاه‌مدت با موضوعات سواد رسانه‌ای، تکنیک‌های انتخاباتی در رسانه‌ها و فضای مجازی، عملیات روانی و فنون اقناع و...، ایجاد شبکه تولید، تأمین، توزیع و اشتراک‌گذاری محتواهای معرفتی و انقلابی در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ و برگزاری وبینارهای استانی، شهرستانی و منطقه‌ای با محوریت پیگیری رسالت‌ها و مأموریت‌های نهاد امامت جمعه در انتخابات ۱۴۰۰ و تحقق دولت جوان حزب‌اللهی از دیگر اقداماتی است که می‌توان در عرصه تشکل پردازی انجام داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha