دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین امام

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین امام گفت: از مسئولین شهری، استانی و کشوری خواستاریم توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته و فکری اساسی برای وضعیت بحرانی به وجود آمده کنند و مسئله امنیت مردم را بی‌ارزش حساب نکنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد امام، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به ناامنی‌های اخیر در شهرستان شوش اظهار داشت: متأسفانه در چند ماه اخیر ناامنی‌های زیادی آن‌هم به شکل‌های مختلف از قبیل دزدی از خانه‌ها، کیف‌قاپی و موبایل قاپی چه در داخل و چه در خارج شهرستان شوش به وجود آمده که  آخرین آن‌ها دزدی از خانه یک مادر شهید بوده که به خاطر این ناامنی‌ها،تذکرات زیادی متوجه دستگاه انتظامی-امنیتی شهر شد.

وی افزود: در پیگیری‌هایی که از مسئولین نیروی انتظامی انجام دادیم، آنها این نکته را متذکر شده‌اند که مشکل اصلی از قوه قضائیه است؛ چراکه وقتی نیروهای انتظامی سارقی را دستگیر و به دادگاه می‌فرستد، دادگاه او را آزاد می‌کند و این آزادی، در اصل چراغ سبزی به دزدهاست.

استاد حوزه علمیه خوزستان، خاطرنشان کرد: بنده مرتب با فرمانده نیروی انتظامی استان در تماس بودم ولی ازآنجاکه نتیجه‌ای نگرفته‌ایم این بار به همراه اساتید، فضلا و طلاب شهرستان شوش اقدام به صدور بیانیه‌ای کرده‌ایم که خطاب آن به شورای عالی امنیت کشور بود؛ چراکه از مسئولین استانی ناامید شده‌ایم.

وی به مشکلات و نیازمندی‌های نیروی انتظامی شهرستان شوش اشاره کرد و گفت:  با بررسی‌هایی که از نیروی انتظامی شهرستان صورت دادیم متوجه شدیم که نیروی انتظامی شهرستان هم کمبود نیرو و هم کمبود امکانات دارد و کاملاً مورد غفلت مسئولین قرار گرفته و کسی کاری به مشکلات و نیازمندی‌های آن‌ها ندارد؛ به‌طوری‌که در مواردی حتی بنزین برای تعقیب سارقین و جنایتکاران نداشته و وضعیت کل نیروی انتظامی این شهرستان شاید در حد یک کلانتری معمولی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امام تصریح کرد: از آنجایی‌که طلاب شوش همیشه حامی مردم بوده و در جریان سیل و کرونا ورود کرده و اقدامات جهادی بسیاری از قبیل کمک‌های مؤمنانه، حضور در بیمارستان‌ها و ... را انجام داده‌اند در قضیه ناامنی‌ها نیز ساکت ننشسته و بیانیه‌ای صادر کرده و برای ورود به این قضیه اعلام آمادگی کرده‌اند. از بنده حقیر تا همه طلاب شهرستان آمادگی داریم که برای حفظ امنیت شب‌ها نگهبانی دهیم و هر کمکی که مسئولین مربوطه از ما بخواهند برای امنیت مردم انجام دهیم.

وی در پایان گفت: از آنجا که شهر شوش یک شهر مرزی با وسعت زیاد است و همین مرزی بودنش سبب مشکلاتی برای این مردم شهرستان شده، از مسئولین شهری، استانی و کشوری خواستاریم توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته و فکری اساسی برای وضعیت بحرانی به وجود آمده کرده و مسئله امنیت مردم را بی‌ارزش حساب نکنند.

انتهای پیام./


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha