جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: در دنیای امروز باید بیشتر مواظب فرزندان خود و رفقای آن‌ها باشیم چراکه تهدیدهای فضای مجازی و اعتیاد در کمین فرزندان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد طی سخنانی در حرم بانوی کرامت، اظهار داشت: ماه‌های رجب و شعبان مقدمه ورود به ماه رمضان به‌عنوان ماه مهمانی خداوند است که در حقیقت در ماه رجب و شعبان انسان با پاک‌سازی باطنی ظرفیت بهره‌مندی از انوار الهی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: غیر از انسان‌های پاک کسی نمی‌تواند به حقایق عالم دسترسی پیدا کند و کسانی‌که آلودگی باطنی و ظاهری داشته باشند نمی‌توانند به ساحت پاکی‌ها راه پیدا کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در شرایط خاص امروز باید مواظب فرزندان خود و هم‌نشینانشان باشیم چراکه فضای مجازی و دام اعتیاد بسیار خطرناک شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: انسان تا با اولیاء الهی و انسان‌های مؤمن سنخیت برای خود ایجاد نکند نمی‌تواند در مسیر نور الهی قدم بردارد.

وی یادآور شد: هیچ ندایی از سوی خداوند بی‌جواب نمی‌ماند و خداوند به هر طلب کننده‌ای پاسخ مناسب می‌دهد و هر آن‌قدر که شیطان بی‌رحم است خداوند نسبت به بندگان با رحمانیت خود برخورد می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: طبق روایت ماه شعبان انباشته از رحمت بی‌نهایت الهی است و انسان‌ها به‌واسطه ریزش رحمت واسعه خداوند غرق در رحمت و الطاف الهی می‌شوند.

وی اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام در روایتی می‌فرماید خداوند از انسان‌ها دو چیز می‌خواهد که اولی شکرگزاری بابت تمام نعمات الهی  و دومی توبه به درگاه الهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در ادامه گفت: چکیده عبودیت در این دو مسئله خلاصه‌شده است که نیمی از عبودیت حقیقی حمد الهی و نیم دیگر نیز استغفار به درگاه الهی است و این دو مسئله باید در تمام احوالات و امورات زندگی جاری شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: رسیدگی به امور نیازمندان در ماه شعبان و دستگیری از فقرای جامعه با تأسی به سیره نبوی می‌تواند زمینه ازدیاد نعمات را فراهم سازد.

وی یادآور شد: توبه به درگاه الهی از تمامی خطاها و معاصی می‌تواند زمینه آمرزش الهی را فراهم سازد در غیر این صورت در آخرت انسان باید با عذاب الهی مواجه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha