جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افتتاح مرکز مشاوره

حوزه/ نخستین مرکز مشاوره حوزه‌ علمیه خواهران استان کردستان، در شهر قروه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین محمود صفی زاده در افتتاح نخستین مرکز مشاوره حوزه‌ علمیه خواهران استان کردستان، در شهر قروه، گفت: راه‌اندازی مرکز مشاوره و خدمت به مردم یکی از مهم‌ترین اقدامات حوزه علمیه است و این اقدام در واقع شجره طیبه‌ای است که از ثمرات و برکات آن در جامعه می‌توان بهره برد.

مدیر حوزه علمیه خواهران کردستان افزود: حوزه های علمیه وظیفه اجرا و تبیین دین را دارند و طلاب باید آنچه را که آموخته اند به دیگران بیاموزند و دغدغه خدمت به جامعه را داشته باشند.

وی وجود حوزه های علمیه خواهران در کشور و ۶ شهر استان کردستان را از برکات انقلاب اسلامی و خونهای پاک ریخته شده جوانان انقلابی دانست و بیان داشت: امروز مرکز تخصصی مشاوره اسلامی در راستای تعامل حوزه با جامعه افتتاح می گردد و نتیجه آن در بحث شناخت و درمان آسیب های شهرستان، یقیناً می تواند دستاوردهای خوبی  برای شهر و استان کردستان داشته باشد.

در ادامه حجت الاسلام رستمی، امام جمعه شهرستان قروه، افتتاح مرکز مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی را نقطه عطفی در حوزه های علمیه خواهران دانست و گفت: روش های مشاوره باید با محتوای اسلامی ترکیب شود و تجربه در این مسیر نقش بسیار مهمی را دارد.

وی، نگاه تجاری و کمّی به مراکز مشاوره را یکی از تهدیدها عنوان کرد و افزود: مرکز مشاوره ای موفق است که بتواند با مخاطبین ارتباط برقرار نماید و برنامه ای مدون برای رصد اثرگذاری در مراجعین داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha