جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امور مساجد آذربایجان غربی

حوزه/ عمران و آبادانی مسجد به ظاهر و منبرش نیست، بلکه حضور نمازگزاران و فعالیت دینی و فرهنگی نشانه زنده بودن مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، عصر دوشنبه در کارگاه توانمندی سازی روحانیون مساجد ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت:  براساس آیات و روایات روز قیامت تنها ایمان و عمل صالح به درد انسان می‌خورد.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم تقویت ایمان و عمل صالح، تصریح کرد: اگر بتوانیم رسالت خویش را در قبال مردم درست ادا کنیم، در ثواب اعمال آنها هم شریک خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی ادامه داد: باید در سخنرانی ها روی قرآن و روایات اهل بیت(ع) تاکید شود و در منابر بیان شود.

وی با تاکید بر این که روحانیون به بیان مسائل احکام شرعی در منابر اهمیت دهند، گفت: باید مسایل احکام شرعی به صورت دقیق و صحیح در منابر بیان شود.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اهمیت نماز اول وقت و اقامه جماعت در مساجد، اضافه کرد: حضور به موقع روحانیون در نمازهای جماعت و اول وقت بسیار ضروری است.

 کادر سازی برای انقلاب مهم ترین وظیفه روحانیت

حجت الاسلام محمد خانبابایی نیز در این کارگاه، با بیان این که باید مساجد را برای  ماه مبارک رمضان آماده کرد تا زمینه عبادت هر چه بیشتر مردم فراهم شود، گفت: عمران و آبادانی مسجد به ظاهر و منبرش نیست، بلکه حضور نمازگزاران و فعالیت دینی و فرهنگی نشانه زنده بودن مسجد است. روحانی به عنوان امام محله و مدیر مسجد نقش بسزایی در رونق مسجد دارد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی با بیان این که تربیت نیروی انقلابی و کادرسازی برای انقلاب مهم ترین وظیفه روحانیت است، گفت: مساجد در ایام کرونایی به بهانه های مختلف به جهت رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا تعطیل شد و حالا که با هماهنگی ستاد کرونا برای اقامه نماز جماعت دایرند، لازم است تمام دستور العمل های ابلاغی رعایت شود و تنها مرجع رسمی در مورد اطلاعیه ها در مورد مساجد، فقط دفتر نماینده ولی فقیه است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha