پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجدی در نیوزلند

حوزه/ مسلمانان نیوزلند دومین سالگرد کشتار نمازگزاران در دو مسجدی در شهر "کرایست چرچ" که ۵۱ نفر قربانی داشت را برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مسلمانان نیوزلند دومین سالگرد کشتار نمازگزاران در دو مسجدی در شهر "کرایست چرچ" که ۵۱ نفر قربانی شدند را برگزار کردند.

مراسم یادبود در مسجد النور که حادثه کشتار وحشیانه در آن رخ داد، با حضور صد ها نفر از جمله مسئولین نیوزلندی برگزار شد.

جمال فوده امام جماعت این مسجد گفت: امروز همزمان هم احساس ناراحتی می کنم و هم احساس آرامش؛ به خاطر کسانی که در آن هجوم تروریستی از دست دادیم، ناراحت هستم و از اینکه بار دیگر توانستیم برای یادبود دوستانمان دور هم جمع شویم، احساس آرامش دارم.

شهردار شهر "کرایست چرچ" گفت: زمانی که وزیر خارجه بودم، با اقلیت های مسلمان نزدیک بودم و پذیرش آن حادثه سخت است.

وی با بیان اینکه ما باید از اقلیت ها حمایت کنیم و اینکه نتوانستیم در برابر رفتار افراطی از آنها حمایت کنیم، افزود: آن حادثه یک هجوم تروریستی علیه انسان های بی گناه بود که مشغول خواندن نماز بودند.

همچنین "جاسیندا اردرن" نخست وزیر نیوزلند به مناسبت دومین سالگرد این هجوم تروریستی، اعتراف کرد که اقلیت های مسلمان در این کشور با رفتار های نژاد پرستانه و تحقیر نژادی و دینی مواجه شدند.

شایان ذکر است که مسجد النور و مرکز اسلامی لینود در شهر "کرایست چرچ" توسط یک فرد استرالیایی به نام "برنتون تارانت" مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

"تارانت" در پی ارتکاب این جنایت که منجر به کشته شدن ۵۱ نفر و مجروح شدن ۴۹ دیگر شد، به حبس ابد محکوم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha