جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 949806
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
روش های همسرداری

حوزه/ یک استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه تا ارتباط همسران اصلاح نشود، تربیت فرزند صحیح نخواهیم داشت، گفت: در صورت بیان انتقاد از شوهر باید در زمان مناسب و خلوت و با لحنی مهربان و توأم با مهربانی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، اولین جلسه دوره تربیت دینی فرزندان با حضور اساتید، طلاب سطح دو و سه، مبلغین و دانش‌آموختگان به‌صورت مجازی در سامانه برخط مدرس برگزار شد.

در این جلسه مجازی، حجت‌الاسلام فرهی، استاد حوزه علمیه، به شرح نکات اخلاقی و تربیتی پرداخت و اظهارداشت: زن و شوهر باید در برخورد با همدیگر محترمانه و در کمال ادب برخورد کنند؛ چراکه فرزندان به رفتار والدین می‌نگرند و اگر زن برای شوهرش ارزش قائل نباشد و با بالعکس، اقتدار و حرمت هر یک از زن و شوهر در منزل خدشه‌دار شده و درنتیجه فرزندان در تعامل با والدین محترمانه رفتار نمی‌کنند.

این استاد اخلاق، در ادامه با بیان اینکه اقتدار مرد در منزل از سوی همسر باید حفظ شود، به ارائه نکات همسرداری اشاره کرد و گفت: زن باید در امور واجب شرعی مثل خارج شدن از منزل و... از شوهرش اجازه بگیرد البته تا زمانی که برخلاف حکم شرعی خدا نباشد.

وی افزود: اجازه و رضایت شوهر در هر زمینه‌ای واجب است؛ اما اگر شوهر به همسرش بگوید که مثلاً نماز نخوان، حجاب نداشته باش و... در این‌گونه موارد اطاعت از شوهر واجب نیست و باید رضای الهی را ترجیح داد.

حجت‌الاسلام فرهی، اضافه کرد: زن باید در جمع خانواده و آشنایان، از شوهر خویش تعریف و تمجید نموده و نقاط قوت اخلاقی و... او را بیان نماید؛ بدین ترتیب، اقتدار شوهر حفظ و دیگران از جمله فرزندان نیز علاوه بر الگوبرداری از والدین و تأثیر مثبت آن بر زندگی آینده فرزندان در ارتباط با همسرشان، سبب می‌شود که بیش‌ازپیش به شوهر احترام بگذارند.

 وی با تأکید بر اینکه تا ارتباط همسران اصلاح نشود، تربیت فرزند صحیح نخواهیم داشت، گفت: در صورت بیان انتقاد از شوهر باید در زمان مناسب و خلوت و با لحنی مهربان و توأم با مهربانی باشد.

 این استاد حوزه، در پایان گفت: زن باید خواسته‌هایش را مدیریت کند و بیش از توان همسرش از او درخواست نکند و پیوسته در تمام مراحل زندگی او را درک نماید همچون حضرت فاطمه(س) و اینکه زن و شوهر باید مایه آرامش همدیگر بوده و موجبات آرامش و آسایش همدیگر را فراهم کنند تا زندگی توأم با سعادت داشته باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha