شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رستم نژاد

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه گفت: تعامل حوزه های علمیه قم و خراسان، تسهیل امور طلاب و پشتیبانی علمی، معنوی و اخلاقی از دغدغه های مهم و جزو وظایف ماست و آمادگی داریم برای این امر گام های خوب و موثری برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد در دیدار حجت الاسلام سید حمید علوی آزیز، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان ضمن ابراز خرسندی از نزدیکی دو حوزه علمیه قم و خراسان، همکاری بین این دو حوزه را امیدبخش توصیف کرد و گفت: سعی ما بر این است که مسائل و دغدغه های طلاب را پیگیری و در راستای تعامل و هم افزایی، برخی از قوانین را اصلاح یا حذف کنیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور افزود: تعامل با حوزه علمیه خراسان، تسهیل امور طلاب و پشتیبانی علمی، معنوی و اخلاقی از دغدغه های مهم و جزو وظایف ماست و آمادگی داریم برای این امر گام های خوب و موثری برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما مهاجرت معکوس است یعنی همه طلاب به قم نیایند؛ یکی از اتفاق های خوب این است که حوزه ها به سنت گذشته خود برگردند؛ مثلا، در قدیم عالم حوزه دار، مسجددار هم بود و با اهل بازار و محله نیز ارتباط بیشتری داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به واگذاری امتحانات به مدارس علمیه در تمام پایه ها و شهرستان ها، این اقدام را ارزشمند خواند و ابراز کرد: این امر سبب رضایت مندی و احساس هویت بیشتر طلاب و مسئولان مدارس شد که نتایج خوبی هم در بر داشته است.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام سید حمید علوی آزیز، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با اشاره به اقدامات تحولی این حوزه در برنامه های آموزشی، بر تعامل بیشتر این دو حوزه و همکاری های کلان در راستای ارتقای کمی و کیفی تاکید کرد.

وی با اشاره به تحولات صورت گرفته در حوزه یادآور شد: اساتید معظم، محور تحول هستند که باید نسبت به تقویت آن ها تلاش کرد.

در این دیدار همچنین نسبت به برقراری ارتباط اتوماسیونی حوزه علمیه خراسان با حوزه علمیه قم و همچنین تایید اعتبار طرفینی مجوزهای تدریس و مدرک در حوزه های علمیه قم و مشهد تفاهم و رایزنی صورت گرفت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    0 0
    سلام شما رو به خدا قسم می دیم کاری کنید طلاب خراسانی که درسشون قم تموم شده برگردن مشهد... من چندین بار خواستم برگردم مشهد ولی زمینه اش فراهم نشده... پس عمل به آیه نفر چه میشه
  • IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    0 0
    سلام طلاب مشهدی که برای ادامه تحصیل به قم آمده اند و عالم شده اند و یا استاد شده اند وقتی می خواهند برگردند مشهد، با بی اعتنایی و سخت گیری حوزه خراسان مواجه می شن و اصلاً فضای تدریس حتی برای آن استاد فراهم نمی شود و بعد از کلی سختی کشیدن و درس خواندن در قم وقتی طلبه می خواهد به شهر خودش(مشهد) برگردد جز امام جماعت شدن چاره و کار دیگری ندارد. لطفا عرصه استفاده از اساتید مشهدی مقیم قم را در مشهد فراهم کنید و سوابق تدریس در قم را لحاظ کنید تا ما به مشهد برگردیم و در خدمت طلاب مشهدی باشیم
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    0 0
    سلام خواهش می کنیم عاجزانه همانطور که در آموزش و پرورش یک معلم می تواند بعد از گذراندن چند سال آموزش به زادگاه خودش برگردد و در آنجا مشغول به خدمت شود بدون هیچ قید و شرطی، برای طلاب و اساتید مشهدی مقیم قم هم چنین تعاملی به وجود بیاید و استاد برگردد شهر خودش و بدون هیچ قید و شرطی مشغول به تدریس شود. الآن چرا طلاب مشهدی که در قم عالم شده اند نمی توانند به مشهد برگردند؟ چون تعامل ضعیف است لذا ما شاهدیم که طلاب مشهدی در قم پیر می شوند و می میرند و... انگار نه انگار. قیامت باید جوابگو باشیم. اینها سربازان امام زمان هستند.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    0 0
    سلام طلبه بخواهد از مشهد به قم برود راحت است و مسئولین قم با آغوش باز و با اخلاق خوش طلاب مشهدی را پذیرش می کنند ولی چرا وقتی همین طلبه مشهدی درسش تمام می شود و می خواهد به مشهد رجعت کند با بی اعتنایی مسئولین مشهدی مواجه می شود و حتی علمیت آن طلبه را زیر سوال می برند... لطفا تعامل در حد شعار نباشه و ما این همکاری رو در عمل شاهد باشیم و گرنه شعار دادن آسان است