جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست ائمه جماعات مساجد پردیسان با امام جمعه پردیسان

حوزه/ هم اندیشی ائمه جماعت پردیسان برای تعامل، همفکری و شناسایی و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر پردیسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه،حجت الاسلام کریمی در نشست ائمه جماعت پردیسان با  امام جمعه جدید پردیسان، گفت: مسجد چهارده معصوم (ع) دومین مسجد در پردیسان است که دارای بانی خاص است و همین مسئله موجب شده کار ساخت آن با تأخیر پیش رود.

امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) افزود: این منطقه دارای ۸ هزار جمعیت، دارای ده ها مجموعه فرهنگی فعال است که در امر کارآفرینی، استعداد سنجی جوانان، مرکز نیکوکاری، مرکز خیریه و هیئت های جوانان، نوجوانان، خواهران و ... مشغول خدمت رسانی به مردم این منطقه می باشند و در حال حاضر در زمینه کار آفرینی ۱۵ نفر فراهم شده و این افراد مشغول به کار شدند.

وی اظهار داشت: در بحث موقوفات هم تلاش شده این وقف نامه تعیین شود و سه مرجع تقلید این وقف نامه مسجد را تأیید کردند.

حجت الاسلام کریمی گفت: این مسجد دارای ظرفیت های زیادی در امر بکارگیری جوانان در مسائل مختلف است ولی به دلیل مشکلاتی هنوز همه ظرفیت های این مسجد و منطقه به کار گرفته نشده است.

امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) افزود: یکی از کارهای مهمی که در این مسجد انجام می شود، توجه به بحث مدرسه مسجد محور است. در این ارتباط طلبه هایی به عنوان معلم عهده دار تربیت ۶۰ دانش آموز شده اند و قرآن و نهج البلاغه را به آنها آموزش می دهند.

1394/06/24/IMG09505901.jpg

زمینه ازدواج آسان در مسجد فاطمه زهرا(س) فراهم شده است

حجت الاسلام الله‌یاری، امام جماعت مسجد فاطمه زهرا(س) نیز گفت: این مسجد تنها مسجدی بین راهی و در حاشیه بلوار در منطقه پردیسان است که در سال ۹۱ به وسیله حضرت آیت الله سبحانی افتتاح شد و دوره حجت الاسلام والمسلمین موسی پور، استاندار سابق قم در دولت نهم ساخته شده است.

وی اظهار داشت:  امام جماعت اول این مسجد حجت الاسلام والمسلمین قوامی بود، ولی وقتی به عنوان امام جمعه پردیسان انتخاب شد، مسئولیت این امر به بنده محول شده است. در ابتدای امر برای اداره مسجد دارای مشکلات زیادی بودیم و همین امر سبب شد ما دست به کارهای بزرگی برای اداره مسجد بزنیم که از جمله آن ساخت چند باب مغازه برای اداره هزینه های مسجد بوده است.

حجت الاسلام الله‌یاری گفت: در این جا شرط ما برای اجاره مغازه این بود که اجناس را به قیمت کمتری مردم بفروشند و این کار صورت گرفته است و همین امر سبب شده ۲۵۰ نفر در مسائلی چون قالیبافی، کارگاه خیاطی، کارگاه عروسک سازی، کفاشی، رفوکاری و فروشگاه، و... مشغول به کار شوند.

امام جماعت مسجد فاطمه زهرا(س) افزود: این مسجد دارای مرکز نیکوکاری است و از این طریق نیازمندان شناسایی و در رفع مشکلات آنها تلاش می شود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از کارهایی که در این مسجد انجام شده است، راه اندازی مرکز مشاوره برای بانوان با همکاری مرکز مدیریت خواهران بوده است و در این موضوع هم اتفاقات خوبی در امر مشاوره افتاده است.

حجت الاسلام الله‌یاری گفت: ازدواج آسان کاری دیگری بود که به صورت رایگان در این مسجد برای جوانان انجام می شود و مرکز خیریه ای که در این مسجد وجود دارد در امر خرید خانه برای جوانان فعال شده است.

photo_۲۰۲۰-۰۳-۲۶_۰۹-۰۵-۱۷-4-.jpg

امام جماعت مسجد فاطمه زهرا(س) افزود: وضعیت منطقه طوری است که نیازمندی در آن نیست و درآمد مسجد صرف امور خیریه و ... می شود.

راه اندازی کارگاه تولیدی پوشک در مسجد امام خمینی(ره)

حجت الاسلام گرمابدشتی، امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) نیز افزود:  این مسجد در هزاره هفتم واقع شده و عمده فعالیت این مسجد از سوی روحانیون همین مجتمع صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: این مسجد برای دخل و خرج هزینه های خود اقدام به راه اندازی چند باب مغازه در حور محور همین مسجد کرده است و به قیمت بسیار کمی به کاسبان اجاره داده شده و شرط شده از طلابی که برای خرید مثلا میوه و تعویض روغن به این مغازه ها می آیند،  قیمت کمتری گرفته شود.

حجت الاسلام گرمابدشتی گفت: علاوه بر این مغازه، کارگاه تولیدی لباس بچه و پوشک هم در زیر زمین این مسجد راه اندازی شده و توانسته گام های خوبی در این مسئله بردارد.

امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) افزود: جدای از این مسائل راه اندازی مرکز نیکوکاری، مرکز خیریه، هیئت زنان، جوانان، کانون خادم یاری از دیگر فعالیت های این مسجد است.

۴ هزار طلبه در اطراف مسجد حضرت زینب(س) ساکن هستند

حجت الاسلام حسینی نسب، امام جماعت مسجد حضرت زینب(س) نیز افزود: این مسجد در ابتدای خیابان انقلاب اسلامی واقع شده است و سال ۹۰ نیز با وساطت مرکز خدمات حوزه به وسیله بانی حاج حیدر ساخته شده است.

وی بیان داشت: در اطراف مسجد حضرت زینب(س) ۴ هزار طلبه در مجتمع های مختلف ساکن هستند. این مسجد در ابتدا مشکلات زیادی داشت ولی به مرور زمان کمک های برای تجهیز آن صورت گرفته و الان به صورت ۲۴ ساعته در زمینه های مختلف کمک به نیازمندان و رفع مشکلات مردم فعال است.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: در این مسجد مرکز نیکوکاری وجود که با توجه به محرومیت فراوان طلاب و مردم اطراف نیازمند توجه بیشتری برای رفع مشکلات طلاب و روحانیون و مردم است.

امام جماعت مسجد حضرت زینب(س) افزود: این مسجد در امر کمک به بیماران، تهیه جهیزیه برای نو عروسان و توزیع بسته معیشتی فعالیت های خوبی هم دارد.

کمک ۱میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان مسجد امام به نیازمندان

حجت الاسلام مظفری، امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) نیز افزود: این مسجد به دلیل حضور زیاد طلاب و واقع شدن در اطراف فروشگاه جانبازان از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی بیان داشت: از امتیازات این مسجد حضور پرشور جوانان و نوجوانان، راه اندازی مرکز نیکوکاری، فعال بودن بسیج طلاب، مشارکت جدی طلاب و روحانیون در اداره مسجد، راه اندازی صندوق قرض الحسنه و... است.

حجت الاسلام مظفری گفت: این مسجد تا کنون توانسته ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک مالی کند. این نشان می دهد که این مسجد در مسائل مختلف فعال است.

photo_۲۰۲۰-۰۳-۲۶_۰۹-۰۵-۱۷-4-.jpg

۱۰۳ قربانی گوسفند برای نیازمندان در مسجد امام سجاد(ع)

حجت الاسلام زارع، امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) افزود: این مسجد در بلوار استقلال واقع شده است. در اطراف آن ۳۶ مجتمع، ۳ هزار و ۶۵۰ واحد و ۸ هزار نفر در این منطقه ساکن می باشند که از این تعداد تنها ۸۳ خانوار طلبه و از این تعداد ۵۳ نفر مستأجر می باشند.

وی بیان داشت: ۱۵۸ خانوار دارای پرونده کمیته امداد، ۳۰ خانوار بهزیستی، ۷۴ خانوار نیازمند جدی هم در اطراف این مجتمع می باشند.

حجت الاسلام زارع گفت: تاکنون و همواره برای رفع نیازهای این افراد فعالیت های گسترده از سوی مرکز نیکوکاری این مسجد صورت گرفته و در کنار این اقدام به شناسایی افراد نیازمند هم که نیاز توجه هم دارند، کرده است.

وی اظهار داشت: همواره قربانی کردن گوسفند در این مسجد برای اهداء به نیازمندان صورت می گیرد و تا الان ۱۰۳ قربانی انجام شده و این مسئله نشان دهنده مشکلات این منطقه در بحث کمک به محرومان و نیازمندان است.

 امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) گفت: این فعالیت های باعث شده مرکز نیکوکاری شهید نبی لو این مسجد از مراکز برتر در امر خدمت رسانی به نیازمندان شناخته شود.

حجت الاسلام زارع گفت: از ابتدای افتتاح این مرکز تا کنون ۲ میلیارد ریال  به نیازمندان کمک شده و در ادامه همین برای ۸ خانوار نیازمند که صاحب خانه اثاثیه آنها را بیرون ریخته بود، پول پیش تهیه شده است.

2.jpg

مسجد امام رضا(ع) با ۲۷۰ خانوار نیازمند

حجت الاسلام پرهیزگار، امام جماعت مسجد امام رضا(ع) نیز گفت: این مسجد در منطقه محروم در جوار مجتمع های کمیته امداد که ۲۷۰ خانوار می باشند، واقع شده است. این افراد از نظر مالی بسیار ضعیف اند و این مسجد هم سعی کرده توجه خاصی به این خانواده ها در موارد مختلف چون توزیع بسته های معیشتی بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان داشته باشد.

وی افزود: برای جذب جوانان هم فعالیت های جدی در این مسجد صورت گرفته ازجمله برگزاری انواع مسابقات دوچرخه سواری است. همین مسئله سبب شد ۴ جوان مستعد شناسایی و وارد حوزه شود.

حجت الاسلام مظفری گفت: این مسجد به وسیله مسکن شهر سازی ساخته شده ولی دارای نواقص و ایرادهای زیادی است، مثلا گنبد و مناره ندارد. بنابراین محرومین این منطقه بیشتر نیاز به توجه و خدمت رسانی دارند.

2.jpg

کمک ۵۰۰ میلیونی مسجد امام کاظم(ع) به نیازمندان

حجت الاسلام فاطمی نیا، امام جماعت مسجد امام موسی کاظم(ع) نیز گفت: این مسجد در بزرگترین محله پردیسان واقع شده و اطراف آن ۵۸ مجتمع و مجتمع هزار نفری سروش مهر قرار دارد.

وی بیان داشت: در این مسجد مرکز نیکوکاری، مهد کودک، مرکز مشاوره، کارگاه خیاطی، مرکز خیرین هم واقع شده و تلاشش رفع نیازهای مردم است و در همین رابطه نیز ۵۰۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک رسانی و برای ۱۰ نفر خانه اجاره شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha