پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سلی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: متاسفانه اجرای سیاست های غلط در بازار ارز، بورس، طلا، توزیع کالاهای اساسی، عدم مقابله با دلالی در بازار، گره زدن اقتصاد کشور به برجام و دل بستن به وعده های پوچ آمریکا و اروپا، آشفتگی و هم ریختگی معیشت مردم و اقتصاد کشور را در سال ۹۹ به وجود آورد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه کاشان با تبریک اعیادشعبانیه و سال جدید، با تاکید بر صله ارحام در عید نوروز گفت: نوزوز زنده کننده پیوندهای اجتماعی، روح جمعی و نشاط بخشی در جامعه می باشد.

 وی، نوروز را ایام زدودن کینه ها، تقویت رابطه ها، کنارگذاشتن دل خوری ها، ناراحتی ها، تشدید روابط دوستانه، تجدید محبت واقعی و رفاقتی، همسایگی، هم محلی و همشهری دانست و افزود: نوروز بهترین زمان برای رسیدگی به فقرا، نیازمندان، تفقد از محرومین و احوال پرسی از مستضعفین است.

وی به تحولات  داخلی و خارجی کشورمان در سال ۹۹  اشاره کرد و با بیان اینکه جهان باویروس منحوس کرونا  دست و پنجه نرم کرد، یادآورشد: ویروس منحوس و ناخوانده کرونا سبک زندگی مردم جهان را مورد هدف قرارداد، به گونه ای که آینده بشریت از این سال همانند جنگ جهانی اول و دوم یاد خواهند کرد .

آیت الله سلیمانی به تاثیر کرونا  در عرصه اقتصادی، معیشتی،  روابط اجتماعی، خانوادگی، انجام مناسک و عبادات جمعی مردم اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا با تعطیلی مساجد، نمازهای جمعه و جماعت و محدویت مراسم های عزاداری محرم، صفر و فاطمیه و عدم امکان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی روبرو شدیم.

 وی افزود : برگزار نشدن راهپیمایی ۲۲  بهمن و محدودشدن به راهپیمایی خودوری و عدم راهپیمایی روز جهانی قدس از آثار تلخ ویروس کرونا بود.

 نماینده ولی فقیه در کاشان به تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری در راه اندازی رزمایش مواسات و همدلی اشاره کرد و گفت: راه اندازی رزمایش کمک مومنانه روح و جان تازه ای به جامعه بخشید و افق های جدیدی را در عرصه های همدلی و مواسات کشور به وجود آورد.

 وی به فداکاری بی نظیر کادربهداشت و درمان کشور در مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: جهادگران سلامت کشور اعم از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران، طلاب جهادی، دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم با ایثار و فداکاری در مبارزه با کرونا خوش درخشیدند.

عضو خبرگان رهبری مجاهدت سربازان گمنام علم و دانش کشور در تولید واکسن ویروس منحوس کرونا را افتخارآمیز دانست و گفت: تلاش علمی کشور در تهیه داروی اصیل طب سنتی در مبارزه با کرونا نیز قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: متاسفانه اجرای سیاست های غلط در بازار ارز، بورس، طلا، توزیع کالاهای اساسی، عدم مقابله با دلالی در بازار، گره زدن اقتصاد کشور به برجام و دل بستن به وعده های پوچ آمریکا و اروپا، آشفتگی و هم ریختگی معیشت مردم و اقتصاد کشور را در سال ۹۹ به وجود آورد.

 امام جمعه کاشان اضافه کرد: درحالی که در عرصه  دفاعی، لوازم بهداشتی و لوازم خانگی به شعار جهش تولید به خوبی عمل شد، در بسیاری از صنایع با موانعی در برای تحقق جهش تولید مواجه بوده ایم .

 نماینده ولی فقیه در کاشان در پایان گفت: با صبر انقلابی مردم و تدبیر مقام معظم رهبری با افزایش مقاومت ملی، فشار حداکثری آمریکا به شکست انجامید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha