جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد جامع نخستین کلینیک موقت واکسیناسیون کرونا در ولز

حوزه/ به منظور از بین بردن نگرانی‌ها و سوءبرداشت‌ها پیرامون واکسن کرونا، مسجد جامع نیوپورت نخستین مرکزی است که در ولز انگلستان به عنوان کلینیک موقت واکسیناسیون کرونا وارد عمل شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از itv، مسجد جامع در نیوپورت اولین مرکزی در ولز انگلستان است که به عنوان کلینیک موقت برای واکسیناسیون کرونا آغاز به فعالیت کرده است.

درحالی که بسیاری در جامعه اسلامی، نسبت به واکسن دچار تردید هستند، ایجاد مرکز واکسیناسیون در مسجد به منظور از بین بردن نگرانی‌ها در این زمینه بوده است و از کسانی که واجد شرایط واکسیناسیون هستند خواسته شده برای تزریق واکسن به این مرکز مراجعه کنند. همچنین امید است که این مرکز به اطمینان خاطر افراد جامعه مسلمان کمک‌کند.

ارقام رسمی حاکی از آن است که افراد از نژاد سیاه، آسیایی و اقلیت‌های مذهبی-نژادی کمتر به واکسیناسیون نظر مثبت دارند.

یکی از افرادی که به تزریق واکسن در مسجد کمک می‌کند گفت که امید است وجود پزشکانی در  مرکز که بخشی از جامعه اسلامی  هستند، موانع اعتماد را از میان بردارد.

گفتنی است هم‌اکنون مانند بسیاری از مراکز مذهبی، مسجد جامع نیز فعالیت‌های عبادی عادی خود را معلق کرده است. افراد برای استفاده از مرکز واکسیناسیون نیازی به تعیین وقت قبلی ندارند و هر کسی می‌تواند صرف نظر از دین و ایمان به امکانات آن دسترسی پیدا کند.

اعجاز حسین، یکی از افرادی که برای تزریق واکسن از مسجد استفاده کرده گفت: که مشتاق است افسانه‌های پیرامون آن را از بین ببرد و دیگران را ترغیب می‌کند که پیشنهاد آنها را نیز قبول کنند.

وی گفت: من همه مسلمانان جامعه - و سراسر کشور - را تشویق می‌کنم که بیرون بروند و واکسن بزنند. شما از خود محافظت می‌کنید ، و باید این سوءبرداشت پاک شود.  

دکتر سیما احمد یکی از کسانی بود که در راه اندازی این مرکز دست داشت.

وی گفت:  انجام این کار در فضاهای جامعه محلی امیدوارم موثر باشد و در محیط آشنا بتوان بهتر نتیجه گرفت. بنابراین من فکر می‌کنم مسائل زیادی در مورد اعتماد وجود دارد و به امید اینکه موانع اعتماد از میان برداشته شود.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha