سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 950798
۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
صفحه مجازی محسن حقیقت

حوزه/ حاج آقا فقط یک نکته، بی‌زحمت از صحبت‌هاتون هر شب چند سؤال طرح کنید، بچه‌ها جواب بدن که جایزه هم بدهیم و نکته آخر، شما روی منبر می‌نشینید یا کنار تریبون صندلی بگذاریم؟

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محسن تصاویری را از جشنی که برای نوجوانان در یکی از مساجد برگزار کرده، منتشر کرده و نوشته است:

الو ...؟

سلام علیکم
آقای حقیقت؟

سلام علیکم و رحمةالله
بله درخدمتم بفرمایید.

بزرگوارید غرض از مزاحمت
شماره‌تان را از دوستان مسجد جوادالائمه گرفتم.
گویا سال گذشته چند شب برای نوجوانان مسجدشان سخنرانی داشتید، خواستم بگویم اگر ممکن است برای اعیاد شعبانیه مسجد ما تشریف بیاورید؟

خواهش می‌کنم . مانعی نیست . مسجدتان؟

مسجد باغ پنبه.

(محل زندگی ما خیابان باجک است . مسجد جوادالائمه در کوچه ۳۳ باجک واقع شده، مسجدی کوچک اما فعال است. و مردم محله‌اش عمدتا از قشر متوسط به بالا و بعضا خیلی بالای جامعه هستند. و در باجک بالا شهری حساب می‌شوند.
مسجد باغ پنبه در کوچه پانزدهم باجک و در محله بسیار قدیمی و اصیل باغ پنبه واقع شده، مردمانش از مال دنیا شاید کم بهره باشند و در عرف آنان را بچه‌های پایین صدا کنند اما صفا، خلوص، یکرنگی، خوش قلبی و اتحاد بی‌نظیر آنان چشم و دل همه را به خود مشغول می‌سازد.

گفتم: با کمال میل ، چشم.
فقط بفرمایید چند شب و ساعت چند؟

بله، هشت شب؛ از شام میلاد امام حسین تا شب میلاد حضرت علی اکبر، هر شب ساعت یک ربع به هشت تا یک ربع به نه.

خیلی خوب، خدمت می‌رسم.

حاج آقا فقط یک نکته، بی‌زحمت از صحبت‌هاتون هر شب چند سؤال طرح کنید، بچه‌ها جواب بدن که جایزه هم بدهیم و نکته آخر، شما روی منبر می‌نشینید یا کنار تریبون صندلی بگذاریم؟

هیچ کدام!
بنده سخنرانی نمی‌کنم.
فقط مسابقه برگزار می‌کنیم.
باهم فیلم و کارتون می‌بینیم.
بازی می‌کنیم و....
ایستاده هم اجرا می‌کنم.

خیلی خوب.
ان‌شاءالله که مسجد ما، شیوه‌تان جواب بدهد.

ان‌شاءالله.

خدا نگهدار.

خدا حافظ شما.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    2 1
    واقعا اینجا خبرگزاریه ؟
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    سلام علیکم یک طلبه باید هم با سخنرانی به مردم خدمت کند و هم با معاشرت صحیح... اینکه کسی ادعا کند من سخنرانی نمی کنم پس پیامبر هم نباید سخنرانی می کرد و همچنین ائمه طاهرین... انسان نیاز به شنیدن موعظه دارد، اگر طلبه موعظه نکند پس چه کسی باید این کار را انجام بدهد؟! فیه تأمل
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      0 0
      اما بعضی فقط سخنرانی می‌کنند
    • ابو معین IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      1 0
      به نظر بنده برای قشر کودک ونوجوان استفاده از خلاقیت ونوآوری در تبلیغ بسیار ضروری وکار آمد است. مطلبی هم که در مورد این طلبه آمده، ودر عکس مشخص است،کار تبلیغی برای کودکان ونوجوانان است که بهترین راه انتقال معارف به این قشر استفاده از ابزار روز است. بله سخنرانی هم در جای خود و برای گروه سنی مناسب خود بهترین ابزار تبلیغ دین است
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 1
    سلام دوستان طلبه مواظب باشند که الگویشان عموپورنگ نباشد بلکه الگویشان مرحوم استاد راستگو باشد که هم باسخنرانی بچه ها رو جذب می کرد و هم با کلاسداری و پای تخته و انصافا هم به بچه ها معارف دینی رو یاد می داد ولی عموروحانی های الآن بعضیهاشون فقط بالا و پایین می پرن و بچه ها هم می خندن و تمام. پس کار تبلیغی چه می شود؟!