سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بازدید آیت الله موسوی جزایری از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ آیت‌الله موسوی جزایری گفت: مطابق قانون عرضه و تقاضا که یک قانون واقعی است گرانی‌ها با بالا رفتن سطح تولید تبدیل به ارزانی می‌شود.

آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به انتخاب شعار سال به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ادامه موضع‌گیری‌هایی که در سال‌های گذشته داشتند راجع به اینکه چالش اصلی کشور را در شرایط کرونایی چالش اقتصادی می‌دانند امسال نیز شعار سال را شعار اقتصادی یعنی سال  تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها معین کردند.

وی افزود: بدون تردید چیزی که می‌تواند کشور ما را به ساحل نجات برساند همین مسئله است؛ چراکه در حال حاضر مشکل اساسی کشور سقوط ارزش پول ملی و گرانی‌های زیادی است که بالطبع به وجود آمده است. هرچند که همه می‌دانند این بهانه بوده و گرانی‌های ارزهای خارجی نمی‌تواند تأثیر واقعی در زندگی مردم بگذارد؛ چراکه تولیدات ما معمولاً خودکفا و متکی به امکانات داخلی است و آن‌چنان وابسته به ارزهای خارجی نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تشخیص داده‌اند که ریشه حل مسئله گرانی‌ها  بالا بردن سطح تولید است، یعنی اگر در یک کشور تولید بالا رود به‌طوری‌که نیازهای داخلی را به‌طور کامل پوشش دهد و قادر به صادرات نیز باشد نیاز ارزی آن کشور نیز خودبه‌خود برطرف می‌شود و مطابق قانون عرضه و تقاضا که یک قانون واقعی است گرانی‌ها به ارزانی تبدیل می‌شود؛ چراکه هر وقت عرضه زیاد و تقاضا کم شود خودبه‌خود ارزانی محقق می‌شود و این نظریه رهبری یک نظریه کاملاً صحیح و علمی است که همه کارشناسان اقتصادی بر آن صحه گذاشته‌اند.

آیت‌الله موسوی جزایری در ادامه گفت: حالا یک سؤال مطرح می‌شود و آن این است که چه کسی باید این کار را انجام دهد؟ در پاسخ باید بگویم قطعاً و یقیناً همه قوای سه‌گانه دخالت دارند دولت باسیاست گذاری‌ها، مجلس با نظارت و پیگیری ولی  نهایت امر دستگاه قضایی؛ چراکه الآن ما می‌بینیم بسیاری از کارخانه‌ها هستند که منبع تولید هستند ولی مانع‌تراشی‌هایی در مسیر تولید آن‌ها به وجود می‌آید و جلوی کار آن‌ها توسط بانک‌ها یا جاهای دیگر گرفته می‌شود و این دستگاه قضایی است که به داد آن‌ها می‌رسد و این موانع را برطرف می‌کند. پس بنابراین آن دستگاهی که می‌تواند حرف آخر  را بزند دستگاه قضائی است و ما از جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقای رئیسی بابت این مسئله بسیار سپاسگزاریم.

وی با بیان اینکه مداخله قوه قضائیه مستغنی از قوه مقننه و مجریه نیست، عنوان کرد: مداخله قوه قضائیه مستغنی از قوه مقننه و قوه مجریه نیست و قوه مقننه و مجریه باید زمینه را مساعد کرده و پرونده‌ها را تکمیل کرده و علل و عوامل را شناسایی کنند تا به‌موقع دستگاه قضائی بتواند ورود کرده و مسائل را حل کند؛ امیدوارم که ما شاهد اجرای موبه‌موی فرمایش رهبر معظم انقلاب باشیم و قوای سه‌گانه دست‌به‌دست هم دهند و هرکدام وظایف خود را انجام دهند.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان افزود: مردم نیز باید همت کنند چراکه تولید منحصر به کارخانه‌های هزاران میلیاردی که از توان مردم خارج است، نبوده و آنها می‌توانند کارهایی مانند پرورش احشام، راه‌اندازی یک حوضچه‌های کوچک، پرورش بلدرچین، تولیدات گلخانه‌ای و امثال این‌ها که سرمایه‌های زیادی نمی‌خواهند را اجرایی کنند.

آیت الله موسوی جزایری، تصریح کرد: ما از بابت تولیدات روستایی واقعاً ضعفی نداریم، تنها نقطه‌ضعف ما ضعف در تصمیم‌گیری است که اگر این نکته ضعف برطرف شود پیشرفت‌های زیادی نصیب کشور خواهد شد.

وی در پایان گفت: برای بالا بردن سطح تولید ما به یک عزم ملی احتیاج داریم و باید هم مردم و هم دستگاه‌های دولتی در این زمینه فعال شوند و از تولید حمایت و پشتیبانی کرده و موانع را برطرف کنند؛ بر این اساس امیدوارم که این پیش‌بینی و خواست مؤکد مقام معظم رهبری درزمینهٔ پیشرفت تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها در امسال محقق شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha