جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشنواره مجازی مهدویت

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه جوان منتظر، هدف از زندگی را به خوبی درک کرده است، گفت: از آنجایی که فرد منتظر به اهداف زندگی آشنایی کامل دارد، بنابراین برای لحظه لحظه زندگی خود و همه اعمال‌اش دارای برنامه دقیق است.

حجت الاسلام حسین ثابت عیار از اساتید حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، اظهار داشت: رابطه حضرت حجت(عج) با جوانان یک رابطه تنگاتنگ است و جوانان باید قدر آن را به درستی بدانند.

وی افزود: با اطلاع از اهمیت این مسئله، وظایفی که جوانان در قبال ظهور برعهده دارند، بیشتر روشن می‌شود و لذا باید تمام تلاش خود را در راه کسب رضایت حضرت حجت(عج) و زمینه‌سازی برای ظهور قرار دهند.

 استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه حتی تفکر در این زمینه نیز مثبت و سازنده است، یادآور شد: توصیه اولی که به جوانان منتظر شده، بحث خودسازی است، چرا که جوان باید در حوزه فردی و اجتماعی حرف برای گفتن داشته باشد و این خود سازی است که زمینه ساز این مهم می‌شود.

وی، تقویت ایمان و تعقل را از دیگر وظایف یک جوان منتظر ظهور برشمرد و گفت: با تعقل و تقویت ایمان است که یک جوان می‌تواند، نظام تشخیص گر درونی خود را بالا ببرد و آنرا پرورش دهد.

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه جوان منتظر، هدف از زندگی را به خوبی درک کرده است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که فرد منتظر به اهداف زندگی آشنایی کامل دارد، بنابراین برای لحظه لحظه زندگی خود و همه اعمالش دارای برنامه دقیق است.

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در این راه، الگوهای خوبی نیز وجود دارد، یادآور شد: در کنار الگوهای موفقی چون شهدا و بزرگانی که در جامعه حضور دارند، مطالعه کتاب انسان ۲۵۰ ساله رهبر معظم انقلاب نیز می‌تواند به جوانان منتظر برای موفقیت در این راه کمک به سزایی کند.

حجت الاسلام ثابت عیار با تاکید بر اینکه در کنار مطالعه و کسب علم، جوان باید ایمانش نیز خالص باشد، گفت: ایمان خالص به انسان بصیرت می‌دهد و عمل خالص نیز او را از نظر رتبه به مقام بالا می‌رساند، که نتیجه این دو مطلب کسب رضایت حضرت(عج) و پروردگار عالم خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ترویج سبک زندگی مهدوی در جامعه، اظهار کرد: زندگی مهدوی دارای سه نشان اصلی است که آنها عبارتند از، زندگی هدفمند، ارزشمند و معنا دار.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: زندگی هدفمند یعنی فرد منتظر می‌داند که چه کاری را باید انجام دهد و چه کاری را نباید انجام دهد و به بیان دیگر شروع و پایان کار دست خود اوست.

وی با بیان اینکه زمانی زندگی یک انسان ارزشمند است که از یک نظام ارزشی تبعیت کند و خاطر نشان کرد: زندگی معنا دار نیز یعنی حوزه ادراکی بین مبدا و معاد برای فرد مشخص و ارتباط خود با خدا و خلقت در آن تعریف شده است.

این کارشناس مهدویت به تشریح نتایج سبک زندگی مهدوی در جامعه پرداخت و گفت: در زندگی فردی، انسان منتظر، فردی با ایمان، صادق، متوکل، صبور خواهد بود که در حال خدمت و همکاری با دیگران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha