پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ سخنران سحرگاه حرم حضرت معصومه(س) گفت: قرائت دعا و ادعیه، قضا و بلای حتمی را از انسان دور کرده و گره‌های کور را باز می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام المسلمین سید حسین مؤمنی سحرگاه امروز در مراسم احیاء نیمه شعبان که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: جبرئیل در شب نیمه شعبان بر پیامبر(ص) نازل شد و گفت یا رسول‌الله در این شب به احیا بپرداز، شب نیمه شعبان بسیار مهم است و باید این شب را با قرائت قرآن احیا کرد و از آن غافل نشد.

وی با تأکید بر اینکه قرائت نماز، دعا، قرآن، استغفار بسیار مهم بوده و بهترین دعا استغفار است، افزود: امام صادق(ع) فرمودند امکان ندارد خدا عبد مؤمنی را مبتلابه ابتلایی کند مگر اینکه در آن ابتلا نعمتی قرار دهد، اگر بلایی خدا به عبد دهد چیزی در دلش قرار می‌دهد و به وی الهام می‌کند که آن دعا است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: سعی کنیم باخدا وارد راز و نیاز و مناجات شویم، مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان برای دعا معنا بیان کردند، برخی دعا را درخواست کردن می‌دانند ولی علامه بیان کرد دعا از عقل است و به انسان می‌گوید به در خانه خدا برو و خواسته‌ات را از خدا مطرح کن.

حجت‌الاسلام المسلمین مؤمنی عنوان کرد: خیلی از افراد در دعا حوائج خود را مطرح می‌کنند که بسیار خوب است، مناجات شعبانیه و دعای افتتاح و دعای کمیل به ما یاد می‌دهد عرض نیاز و ناز داشته باشیم یعنی خدایا مرا ببخش و در یک جا عرض ناز کنیم و بگوییم ای خدا من که جز تو کسی را ندارم و اگر در خانه تو نیایم در خانه چه کسی را بزنم.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در دعا مهم است اظهار به خطا و گناه و عجز و ناتوانی است و این موضوع سبب می‌شود انسان به خواسته‌اش برسد، در دعا از خداوند کم نخواهیم بلکه زیاد بخواهیم.

استاد حوزه علمیه ارزش و جایگاه ادعیه را مورد توجه قرار داد و گفت: در احادیث آمده است که وقتی بلا به انسان نازل می‌شود باید دعا بخواند و در خانه خدا برود، دعا کلید رستگاری و پیروزی است.

حجت‌الاسلام المسلمین مؤمنی خاطرنشان کرد: دعا قضا و بلای حتمی را از انسان دور کرده و گره‌های کور را باز می‌کند، امیرالمؤمنین(ع) فرمودند با دعا بلا را از خود برگردانید، حتماً نباید گرفتار باشیم و دست به دعا برداریم بلکه اگر گرفتار هم نبودیم دعا بخوانیم،  هر کسی قصد دارد دعایش مستجاب شود زمانی که گرفتار نیست دعا کند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha