جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسسه علوی دار القرآن قم المقدس

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای خالق پور گفت: آن مسئله مهمی که فهم درست آن سعادت دنیا و آخرت و کج‌فهمی آن مایه شقاوت ابدی است توحید ربوبی است. همین مسئله است که باعث رانده شدن شیطان از درگاه قرب الهی بعد از آن همه مقام و منزلت شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین اختتامیه بیست و دومین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم شبه قاره هند (ویژه حفاظ اردو زبان)در مؤسسه علوی دار القرآن برگزار شد.

در این مراسم باشکوه شاعران و مداحان اهل بیت علیهم السلام اشعاری به زبان اردو و فارسی در مدح اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف خواندند.

حجت الاسلام و المسلمین خالق پور جاشین ریاست جامعة المصطفی العالمیة در این مراسم گفت: مسئله مهمی که فهم درست آن سعادت دنیا و آخرت و کج‌فهمی آن مایه شقاوت ابدی است توحید ربوبی است. همین مسئله است که باعث رانده شدن شیطان از درگاه قرب الهی بعد از آن همه مقام و منزلت شد. توحید ربوبی اساس تمام مسائل اعتقادی، اخلاقی، فردی، اجتماعی در تمام ابعاد است. همین امر باید گام اول در تهذیب و سیر و سلوک قرار گیرد. 

سخنران این برنامه پیوند میان توحید و امامت و مهدویت را مورد تاکید قرار داد.

وی از زحمات چندین ساله مؤسسه علوی دار القرآن تقدیر و تشکر کرد و تلاشهای بی وقفه این مؤسسه را بسیار مؤثر و موفق دانست.

در پایان این مراسم به حفاظ شرکت کننده در مسابقه جوایزی داده شد.

گفتنی است مسابقات حفظ قرآن کریم همه ساله در ایام ماه رجب ویژه حفاظ اردوزبان در مؤسسه علوی دارالقرآن قم برگزار می شود که بیست و دومین دوره این مسابقات امسال به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی در دو بخش خواهران و برادران در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha