جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / تربیت «طلبه فعال فضای مجازی» در حوزه های علمیه از مطالب مهمی بود که نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در دیدار مدیران حوزه استان بر آن تاکید کرد، چرا که دشمن در فضای مجازی متمرکز شده و تلاش می‌کند تا مدیریت آن را به سمت و سویی که می‌خواهد، هدایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار با مدیر و معاونین حوزه علمیه استان قزوین، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم درباره حوزه علمیه، محدودیت‌های کرونایی است و لازم است با برنامه‌ریزی ویژه، علم و تزکیه با هم پیش برود و شاهد توقف طلاب جوان نباشیم.

 وی ادامه داد: باید تلاش کنیم سطح علمی و معنوی حوزه‌های علمیه استان را با سطح اساتید بزرگ هماهنگ و نزدیک کنیم، اگرچه کار بسیار سخت و سنگینی است، اما با پشتکار، توکل و توسل ان‌شاءالله این امر محقق خواهد شد.

 امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه بصیرت‌افزایی یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: بصیرت‌افزایی جزو برجسته‌ترین کلید واژه‌های رهبری به شمار می‌آید و حوزه‌های علمیه در این عرصه رسالت بسیار جدی دارند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: بصیرت‌افزایی از ضروریات آینده کشور است، چرا که دشمن در فضای مجازی متمرکز شده و تلاش می‌کند تا مدیریت آن را به سمت و سویی که می‌خواهد، هدایت کند و لازم است حوزه‌های علمیه نیروهایی را تربیت کنند که هدایت‌گر جامعه باشند و این شرایط را مدیریت کنند.

 وی عنوان کرد: در شرایط کنونیِ فضای مجازی، بصیرت‌افزایی را باید جزو جدّی‌ترین کارهایمان مورد توجه قرار دهیم و طلاب را نسبت به فضای مجازی و مسائلی از این دست، حساس‌تر کنیم.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، آمادگی حوزویان برای ورود به ماه رمضان را ضروری دانست و عنوان کرد: متون دینی در معرفی و آمادگی برای ورود به ماه رمضان، مطالب بسیاری را عرضه کرده است و این مهم نشان دهنده اهمیت این معناست و ما نیز در این راستا رسالت جدی داریم

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در انتخابات، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر مشارکت حداکثری تأکید دارند. کسانی که فتنه‌گری می‌کنند این مهم را اهرم فشار قرار می‌دهند تا بگویند اگر هر کسی را که ما می‌خواهیم اجازه ورود ندهید، مردم مشارکت نمی‌کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: هنر این است که مشارکت حداکثری در کنار حفظ ارزش‌ها تحقق یابد و از امروز باید برای تحقق این رسالت برنامه‌ریزی شود و حوزه‌های علمیه برای این معنا برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha