سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
موسوی حسب

حوزه/کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: جای بسی تأسف است که گویا خطر کاهش جمعیت کشور برای برخی مسئولان هیچ اهمیتی ندارد.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که بر اساس آمارهای رسمی، نرخ رشد جمعیت کشور به کمترین میزان در تاریخ کشورمان یعنی ۰.۶ درصد رسیده است، اظهار داشت: آمار و ارقام نشان می دهد که وضعیت کشور از این حیث وخیم و بسیار نگران کننده است و این در حالی است که متاسفانه گویا برای برخی مسئولان این مساله اهمیت چندانی ندارد چرا که برای رفع این معضل، اقدام جدی و عملی انجام نمی دهند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب و بسیاری از دلسوزان، سال هاست که نسبت به خطر کاهش جمعیت کشور هشدار داده و می دهند، اما در مقام عمل هنوز آن اقدام شایسته و بایسته از سوی دولتمردان و مسئولان اجرایی صورت نگرفته تا جلوی این معضل و به تعبیری بحران گرفته شود. البته هر از گاهی برخی مسئولان وعده ها و شعارهایی می دهند اما حرف و شعار یک بحث است و اقدام عملی بحث دیگر.

این کارشناس حوزوی همچنین گفت: البته باید توجه داشت که در بحث کاهش جمعیت و کاهش ازدواج، عوامل مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... دخیل هستند و این طور نیست که بگوییم صرفاً چون وضع اقتصادی و معیشتی مردم خراب است، لذا کاهش فرزندآوری به همین خاطر است و بنابر این باید به عوامل و مؤلفه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و غیره به شکل جامع و کامل توجه کرد.

وی بیان داشت: از سویی مجلس فعلی گویا طرح ها و برنامه های خوبی برای مقابله با کاهش جمعیت در دستور کار دارد، اما مهم آن است که این طرح ها و برنامه ها به درستی تهیه شده و اجرایی گردند و مردم و خانواده ها انتظار دارند که خروجی کارهای مجلس و دولت را ببینند و صرفاً به حرف و شعار و وعده بسنده نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha