سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت :

حوزه/مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) کلاردشت گفت: یکی از بارزترین فعالیت‌های این مدرسه حضور بانوان طلبه در اردوهای جهادی و تأثیر بسزای آن‌ها در روستاها، محلات و شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم زهرا بحرکاظمی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: رسالت عظیم حوزه‌های علمیه، حفظ دین و مقابله با انحرافات بوده که خود مهم‌ترین برنامه در امور فرهنگ‌سازی است، چرا که حفظ ارزش‌های دینی از هر گونه انحراف و ارائه درست آن، یک نوع فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان این‌که حوزه در تاریخ کشور ما، همواره ‌متولی اصلی هدایت دینی در جامعه بود، افزود: حوزه در طول تاریخ مرجع رسمی تبیین ارزش‌ها، تثبیت باورهای دینی، استنباط احکام عملی، روحانیت بوده است و در حال حاضر نیز این قشر در پرتو همان محوریت دینی خویش توانست، انبوهی از مردم دین‌خواه را به همراه خود کرده و هدایت و اجرای یک انقلاب مبتنی بر دین را بر عهده بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز پذیرش مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) کلاردشت، گفت: این مدرسه علمیه یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی  است  که در سال  ۱۳۷۴با حمایت جمعیت تعاون تهران تأسیس شد و بعد از راه‌اندازی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران همانند سایر مدارس تحت پوشش این مرکز قرار گرفت.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت ضمن اعلام اینکه هم اکنون مسئولیت این مدرسه علمیه را حجت الاسلام والمسلمین سید محسن دیباجی ،نماینده جمعیت تعاون اسلامی،  برعهده دارد، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۷۸طلبه از این مدرسه علمیه فارغ‌التحصیل شده‌اند و در نهادهای دولتی و غیردولتی به‌ عنوان مبلّغ، مدرس، مؤلّف، کارشناس دینی و سایر مشغول به فعالیت هستند، البته اکثر فارغ‌التحصیلان این مدرسه در اداره آموزش‌وپرورش به‌عنوان دبیر و مشاورین امین فعالیت دارند.

وی تأکید کرد: محوریت فعالیت‌های فرهنگی کلاردشت توسط طلاب، اساتید و کادر این مدرسه علمیه به‌عنوان رکن اصلی و قطب فعالیت‌های فرهنگی این شهرستان، در مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود و فعالیت مستمر و درخشش بانوان طلبه در برنامه‌های تبلیغی و غیره همواره مورد تقدیر مسئولان کلاردشت قرار گرفته است.

خانم بحرکاظمی تاکید کرد: یکی از بارزترین فعالیت‌های این مدرسه علمیه اردوهای جهادی طلاب در ایام تابستان و تأثیر بسزای آن‌ها در روستاها، محلات و شهرها است که این تلاش‌ها با همت همه طلاب و حمایت مؤسس، اعضای هیأت امناء و تمام مسئولان مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت محقق شده است.

وی گفت: مسئولان این مدرسه تمام تلاش خود را می‌کنند تا بانوان طلبه‌ را از نظر ایمان و تقوا و هم علم و دانش رشد و پرورش داده و با پرورش کارشناسان مسائل دینی گام های مؤثری در تعمیق و توسعه دانش و معرفت دینی و گسترش فرهنگی اسلامی بردارند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: این مدرسه علمیه همانند سال‌های گذشته برنامه‌های زیادی را در جهت جذب خواهران علاقه‌مند به تحصیل در حوزه و سربازی در مکتب اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) در دستور کار خود دارد که امیدواریم این فعالیت‌ها، بخشی از زحمات شهدا که با افتخار باعث سربلندی ما شدند را جبران کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha