شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارت هنر

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر: بیش از پنچ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به هنرمندان بوشهری عضو صندوق اعتباری هنر پرداخت شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر در خصوص پرداخت کمک هزینه مالی به هنرمندان این استان بیان داشت: با شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن در سطح دنیا، یکی از قشر های آسیب خورده در کشور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در نقاط مختلف بوده که با تعطیلی فعالیت های فرهنگی هنری خود موجب بیکاری و ضرر و زیان های جبران ناپذیزی شدند.

فاطمه کرمپور ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همزمان با سراسر کشور از همان ابتدای شروع این ویروس منحوس با اعلام فراخوان و دعوت از هنرمندان این استان جهت دریافت هنرکارت خود اقدام به حمایت و پشتیبانی هنرمندان این استان کرده است.

کرمپور با بیان اینکه بیش از پنچ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به هنرمندان بوشهری عضو صندوق اعتباری هنر پرداخت شد گفت: تا کنون بیش از ۹۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان بوشهر با ارائه مدارک و مستندات خود به کارشناس هنری این اداره کل اقدام به نام نویسی در این صندوق کرده اند.

وی ابراز داشت: تا کنون بیش از ۳۵۰ هنر کارت به هنرمندان این استان تحویل داده شده که توانستند با استفاده از کارت خود مبلغ سی میلون ریال را طی ۲ مرحله از این صندوق دریافت نمایند.

کرمپور تصریح کرد: تعدادی از هنرمندان هم که عضو این صندوق بوده و هنرکارت آنها صادر گردیده و به هر دلیلی کارت به دست آن ها نرسیده یا رمز کارت خود را دریافت نکرده بودند با مراجعه به بانک آینده  و با در دست داشتن کارت ملی، مبلغ واریزی به کارت خود را از بانک دریافت نمودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر بیان داشت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون طی دو مرحله مبلغ سی میلیون ریال به هنر کارت های هنرمندان واریز شده است.

وی حمایت از هنرمندان را از اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید دانست و اظهار داشت: دولت با راه اندازی صندوق هنر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حمایت می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر بیان کرد: اهالی رسانه، فرهنگ و هنر این استان که تا به حال اقدام به ثبت نام در این سامانه نکرده اند با مراجعه به سایت صندوق هنر اقدام به نام نویسی کنند.

وی توزیع هنر کارت را گامی مهم در راستای ارائه خدمات به اصحاب فرهنگ و هنر دانست و گفت: همه خدمات صندوق اعتباری هنر از طریق این کارت ارائه می‌شود.

کرمپور با بیان اینکه هنرمندان سالخورده مستمری‌بگیر با استفاده از همین کارت به صورت بلاعوض ماهانه مورد حمایت قرار خواهند گرفت، افزود: علاوه بر این برخی هنرمندان شناخته شده نیز در صورت تکمیل و ارسال اطلاعات مورد نیاز زیرپوشش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: هنرمندان دارای نشان درجه یک هم دریافتی ماهانه‌ای دارند که به واسطه همین هنر کارت مبالغی به صورت ماهانه واریز می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha