پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام احمد حمیدی

حوزه / معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: فعالیت‌های فرهنگی هنری تبریز در شرایط کرونا تعطیل نیستند بلکه با تلاش مضاعف اصحاب فرهنگ و رسانه و همکاری هنرمندان از طریق فضای مجازی برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، امروز ۱۹ فروردین‌ماه گفت: فعالیت‌های فرهنگی هنری تبریز در شرایط کرونا تعطیل نیستند بلکه با تلاش مضاعف اصحاب فرهنگ و رسانه و همکاری هنرمندان از طریق فضای مجازی برگزار می‌شوند.

وی افزود: در ایامی که بیماری کرونا شرایط خاصی را در کشور و استان به وجود آورده است، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در جهت پرهیز از گوشه‌ گیری، افزایش مشارکت‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و همبستگی همگام با دیگر نهادهای فرهنگی هنری استان، اقدام به تولید و انتشار محتوای متفاوت در مناسبت‌های رمضان، محرم، دهه ولایت و امامت و دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی در بستر فضای مجازی می‌کند.

حجت‌الاسلام حمیدی، با اشاره به این‌که مراکز فرهنگی شهر، آموزش‌های خود را به صورت مجازی ارائه می‌کنند، افزود: با توجه به شرایط کرونایی، استمرار تهیه بسته‌های آموزشی و تولید محتوا و ارائه آن در جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای تقویت فرهنگ شهروندی و توجه به مباحث بهداشتی در مقابله با این بیماری در دستور کار برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز در سال جاری قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: تمامی خانه‌های فرهنگ، خانه‌های سلامت، فرهنگسراها، قرائت خانه‌ها، کتابخانه‌ها و سالن‌ها و اماکن ورزشی شهرداری تبریز با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی افزود: شهروندان برای اطلاع از دوره‌های در حال برگزاری و استفاده از کلاس‌هایی که به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود، می‌توانند با فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود تماس حاصل فرمایند.

حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: حفظ سلامت شهروندان از دغدغه‌های اصلی مجموعه شهرداری تبریز بوده و تمام تلاش خادمان شهر برای تحقق این موضوع به کار گرفته شده است.

وی اظهار کرد: مجموعه فرهنگی اجتماعی و سلامت شهرداری تبریز به منظور کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زمینه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در سال ۹۹ اقدام به تولید ۱۰۷۰ فیلم آموزش مجازی و مهارت آموزی برای توانمند سازی بانوان و ۴۷۰ مورد پوستر، فیلم، کلیپ و تیزر با موضوعات سلامت شهروندی، آموزش‌های شهروندی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج ورزش همگانی و پیشگیری از کرونا و ترویج کتاب و کتابخوانی جهت انتشار در فضای مجازی کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، برگزاری مسابقات دوره‌ای «در خانه بمانیم کتاب بخوانیم» و انتشار آثار هنری از جمله انتشار چهار قطعه موسیقی و نماهنگ با حضور گروه‌های مختلف در سبک‌های متفاوت برای قدردانی از فعالان حوزه سلامت را از دیگر تولیدات فرهنگی و هنری این معاونت در سال ۹۹ ذکر کرد.

وی گفت: امیدواریم با همدلی و همراهی یکدیگر بتوانیم این ویروس منحوس را شکست دهیم و شاهد اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در مراکز فرهنگی و بوستان‌های شهر باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha