شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رحیم صفری - معاون فرهنگی اوقاف فارس

حوزه/ حجت الاسلام صفری ضمن ابراز گلایه از بی تدبیری هایی ستاد کرونا که در ایام نوروز صورت گرفت و بسیاری از شهرها را در وضعیت قرمز قرار داد، گفت: متاسفانه به دلیل بی تدبیری هایی که در ایام نوروز از سوی ستاد کرونا صورت گرفت، برنامه های ماه رمضان تحت الشعاع قرار گرفت.

حجت الاسلام رحیم صفری گرائی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به اعلام ستاد کرونا، فعلا تمام برنامه ها تعطیل است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان منوط به رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد کرونا خواهد بود، اضافه کرد: اکنون که به نوعی بیشتر شهرستان های استان فارس در وضعیت قرمز قرار گرفته ها برنامه ها تعطیل است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس خاطرنشان کرد: برنامه های ماه رمضان در شهرستان های نارنجی به صورت مجازی و بدون حضور جمعیت برگزار خواهد شد، در شهرستاهای زرد و آبی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، البته که در استان شهری با رنگ آبی و زرد وجود ندارد.

وی، برگزاری ویژه برنامه تفسیر را در ماه مبارک رمضان به صورت ضبط شده مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: اگر با صدا و سیمای مرکز فارس به توافق برسیم در یکی از امامزاده های شاخص استان برنامه ای به صورت ضبط شده توسط نماینده ولی فقیه و یا بزرگواری از مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم را خواهیم داشت.

حجت الاسلام صفری ضمن ابراز گلایه از بی تدبیری هایی ستاد کرونا که در ایام نوروز صورت گرفت و بسیاری از شهرها را در وضعیت قرمز قرار داد، گفت: متاسفانه به دلیل بی تدبیری هایی که در ایام نوروز از سوی ستاد کرونا صورت گرفت، برنامه های ماه رمضان تحت الشعاع قرار گرفت که دود این بی تدبیری ها به چشم اقشار مذهبی و متدین می رود.

وی اعلام کرد: هر گونه طبخ غذا در ماه مبارک رمضان در مساجد و بقاع متبرکه ممنوع شده و اکنون طرح ضیافت همدلی را دنبال می کنم که بسته های معیشتی تهیه کنیم و در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در پایان عنوان کرد: بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان از محل کمک های خیّرین، موقوفات و امامزادگان در اسفند ماه و ایام نوروز تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha