سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
فریبا قاسمی، مدیر مدرسه علمیه خواهران قبا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه قبای تهران با بیان اینکه برخی طلاب این مدرسه با مدارک تحصیلی وکالت و دکترا مشغول به تحصیل هستند، گفت: هم اکنون برخی از امور حقوقی یا امور پزشکی طلاب توسط طلبه مسلط به امور حقوقی و یا طلبه پزشک مدرسه پیگیری می گردد.

خانم فریبا قاسمی، مدیر مدرسه علمیه خواهران قبا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه مدرسه علمیه خواهران قبا در سال ۱۳۸۰ تاسیس گردید، اظهار داشت: این مدرسه علمیه ابتدا به صورت غیر رسمی و در مقطع نظام قدیم از خواهران دیپلم ثبت نام به عمل آورد و مدرسه با تعدادی داوطلب علاقمند به تحصیل در حوزه شروع به کار نمود.

وی افزود: در همان سال یعنی در سال ۱۳۸۰ اقدام به اخذ مجوزهای لازم از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم کردیم و با رسمی شدن حوزه از اولین گروه داوطلبان علاقه مند به تحصیل در حوزه علمیه، آزمون کتبی و مصاحبه علمی به عمل آمد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران قبا تهران ادامه داد: اینجانب نیز از همان بدو تاسیس در این مدرسه مشغول به خدمت بودم البته اکثر طلاب نظام قدیم نیز بعد از مصوب شدن مدرسه به جمع طلاب رسمی پیوسته و دروس حوزوی خود را ادامه دادند و هم اکنون اکثر آنان در مقاطع سطح ۳ حوزه و یا ارشد دانشگاه در حال تحصیل و یا مشغول به کار می باشند.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه قبا دارای مقاطع سطح ۲و۳ می باشد، ابراز داشت: با توجه به ایام ثبت نام از داوطلبان ورود به حوزه، از تمامی علاقمندان در هر مقطع علمی بالاتر از دیپلم دعوت می شود در حوزه علمیه  قبا ثبت نام و به تحصیل دروس حوزوی بپردازند.

مدیر مدرسه علمیه قبا تهران با بیان اینکه این مدرسه هم اکنون در مقطع سطح دو (کارشناسی) طلبه می پذیرد، گفت: علاقمند به تحصیل در مدرسه علمیه قبا جهت ثبت نام غیر حضوری از طریق سایت www.wch.ir اقدام کنند و یا برای ثبت نام حضوری می توانند همه روزه به غیر از روزهای تعطیل به آدرس: تهران، خیابان شریعتی، خیابان قبا، مسجد قبا، کوچه لادن، پلاک ۵ مراجعه نمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ثابت ۲۲۸۴۳۳۵۱ - ۲۲۸۸۸۸۵۳ و شماره همراه ۰۹۱۹۴۸۱۴۹۸۹ که به صورت تمام وقت پاسخگو می باشد، تماس حاصل نمایند.

خانم قاسمی افزود: برخی از طلاب مدرسه قبا که هم اکنون در مقطع سطح ۲ تحصیل می کنند اغلب با مدرک دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه وارد حوزه شده اند و مدرسه در راستای همکاری با ایشان برخی از واحدهای درسی عمومی آنان را معادل سازی کرده است و چنانچه طلبه ای به لحاظ علمی در سطح خوبی قرار دارد و موفق شده برخی از دروس تخصصی خود را با نمرات عالی به اتمام برساند می تواند از حضور در کلاس این دروس معاف باشد.

مدیر مدرسه علمیه قبا تهران تصریح کرد: نکته قابل توجه در خصوص برخی طلاب نخبه این حوزه اینکه در مدرسه قبا طلابی با مدارک تحصیلی وکالت و دکترا شرکت نموده اند و در حال تحصیل دروس حوزوی می باشند به طوری که برخی از امور حقوقی، امور پزشکی و یا آزمایشات پزشکی طلاب توسط طلبه مسلط به امور حقوقی و یا طلبه پزشک مدرسه پیگیری می گردد.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات و مراسمات فرهنگی، مسابقات قرآنی و کتابخوانی به مناسب اعیاد مذهبی و ملی از جمله فعالیت های تبلیغی این مدرسه می باشد، گفت: طلاب فارغ التحصیل از سرمایه های معنوی این مدرسه می باشند که برخی از آنان جهت امور تبلیغی به ستاد نماز جماعت مدارس معرفی می شوند و برخی دیگر با حضور در مدارس به عنوان معلم مشغول تدریس و خدمت هستند. مثلا معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه قبا از میان طلاب فارغ التحصیل مدرسه قبا انتخاب شده اند و در حال حاضر در مقطع سطح ۳ اشتغال به تحصیل دارند.

خانم قاسمی در پایان با اشاره به خدمات مدرسه علمیه قبا در ایام شیوع بیماری کرونا به نیازمندان و افرادی که به علت تعطیلی کسب و کارها در فشار اقتصادی بودند، گفت: این مدرسه در چندین مرحله کمکهای معیشتی ارزاق و کمک های نقدی را برای خانواده های نیازمند انجام داد که از جمله اینها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- دوخت ماسک وگان توسط معاونت فرهنگی مدرسه به همراه چند نفر ازطلاب و توزیع آن ها بین خانواده ها و عموم مردم.

۲- اعزام دو نفر از طلاب خواهر به بیمارستان با هدف پرستاری از بیماران کرونایی و کمک به کادر درمان

۳- همراهی با گروه جهادی عطرگل یاس در تهیه و تامین کمک بسته های معیشتی و شناسایی خانواده های نیازمند و توزیع بسته های گوشت قربانی و نان برای ایشان که این مورد هر هفته در حال انجام است.

۴- تهیه جهیزیه و لباس عروس برای دختر نابینا و تهیه کت وشلوار برای داماد و تامین تمام مخارج عروسی ایشان

۵- کمک هزینه درمان و پرداخت کل هزینه بیمارستان فرزند یکی از خانواده های نیازمند

۶- جمع آوری حدود  ۷میلیون تومان پول نقد و واریز آن به حساب چند خانواده طلاب نیازمند در شهر قم

۷- توزیع بسته هاس معیشتی در ایام عید و ماه شعبان بین خانواده های نیازمند

هم اکنون مدرسه علمیه قبای  تهران با همراهی طلاب جهادی و خیرین در حال تامین و آماده کردن سبد ارزاق برای ماه مبارک رمضان و توزیع آن ها بین نیازمندان می باشد. إن شاءالله خداوند متعال از همه قبول نماید. ۳۱۳/۴۲

خدمات پزشکی طلاب خواهر در مدرسه علمیه قبا / از کمک های مومنانه تا تهیه جهیزیه برای عروس نابینا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha