شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ویروس کرونا

حوزه/ معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اختصاص ۱۴ بیمارستان به بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، عبدالرسول همتی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش بستری بیماران کرونایی در شیراز با بیان اینکه در روزهای ابتدایی امسال فقط دو بیمارستان اختصاصی بیماران کرونایی، بیمارستان‌های علی اصغر و فقیهی(سعدی) و تعداد اندکی بیمار کرونایی داشتند، افزود: متأسفانه اکنون با افزایش ناگهانی تعداد بیماران، تعداد بیمارستان‌های ویژه کرونایی در شیراز به ۱۴ بیمارستان رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر بیمارستان‌های دولتی علی اصغر، فقیهی (سعدی)، نمازی و چمران، بیمارستان پشتیبان با ظرفیت ۱۰۰ تخت راه اندازی شده است و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی اردیبهشت، دنا، ام آر آی، کوثر، بعثت، پیوند، شهید بهشتی (شیراز)، تأمین اجتماعی و مسلمین هم بیمار کرونایی بستری خواهند کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۹۹ بیمار در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که ۲۴۹ از آن‌ها تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند افزود: برای بستری بیماران جدید نیاز به اضافه شدن تخت است.

همتی گفت: وضعیت موجود ۲۳ شهرستان قرمز و ۱۳ شهرستان نارنجی نگران کننده است و بر اساس تصمیم ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با  کرونا، محدودیت‌های جدید اعمال می‌شود.

وی از مردم خواست همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و با همکاری با ستاد مقابله با کرونا، برای کاهش تعداد بیماران در روزهای آتی تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha