سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس گفت: امروز در عین حالی که این انتقاد به برخی از تصمیم گیری ها مبنی بر تعطیلی مطلق مراسم مذهبی پس از یک سال تجربه اندوزی در مقابله با کرونا وارد است، اما باز هم بیان می کنیم هر تصمیم نهایی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته شود همه ملزم به عمل هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در گردهمایی ائمه جماعات قرارگاه عمار شاغل در ادارات، مراکز، مساجد و حسینیه ها که با حضور علما و روحانیون در فضای باز مدرسه علمیه منصوریه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: با شرایطی که در ماه مبارک رمضان است امیدواریم مبلغین عطر معنویت را در فضای سومین حرم اهل بیت علیهم السلام منتشر کنند.

وی در ادامه با تصریح به اینکه این ایام سالروز آغاز تغسیل اموات کرونایی در شیراز است، اضافه کرد: در سال گذشته همین ایام بود که بیماری کرونا در سطح کشور شیوع یافت و هنگامی با خبر شدیم که چند تن از هم استانی ها دفن شده بودند اما تغسیل صورت نگرفته بود و این با احترامی که دین اسلام برای اموات مؤمنان در نظر گرفته است سازگاری نداشت، از طرف دیگر خانواده های اموات کرونایی دچار مشکل روحی شده بودند و بیماران فکر می کردند اگر ما از دنیا رفتیم با بدن ما چگونه برخورد می کنند؟ تا اینکه با پیگیری های زیادی که انجام شد از بیستم فروردین سال گذشته عملیات تغسیل اموات کرونایی توسط طلاب جهادی آغاز شد.

وی عنوان کرد: تاکنون سه الی چهار کتاب از فعالیت های جهادی طلاب استان فارس در ایام کرونایی منتشر شده است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس افزود: مقام معظم رهبری بارها در خصوص توسعه روحیه جهادی تاکید می کنند به همین دلیل است امروز در هر بخشی که روحیه جهادی داریم پیشرفت کرده ایم و در هرجایی که روحیه جهادی نداریم پیشرفتی نداشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین استوار تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری بیان می کنند دولت آینده دولت جوان انقلابی است، شاخصه آن این است که جهادی کار می کند، البته جهادی به معنای بی قانونی نیست بلکه در بستر قانون حرکت کردن است، امروز در عرصه تبلیغ نیز هرجا جهادی عمل کرده ایم موفق شده ایم که این کار را نیز از بزرگان یادگرفته ایم.

وی افزود: بزرگان حوزه در گذشته با روحیه جهادی تلاش فرهنگی و تبلیغی کرده اند، امروز در عرصه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی نیز نیاز به روحیه جهادی داریم.

مدیر حوزه علمیه فارس به شاخصه فعالیت های جهادی از نگاه مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: اولین شاخصه کاری جهادی اخلاص است که شرط قبولی عمل است، دومین شاخصه ماهیت خدمت رسانی است که در بیانیه گام دوم سومین دستاوردی که مقام معظم رهبری برمی شمارد به اوج رسانی مشارکت مردمی و خدمات رسانی مردمی است.

وی، خستگی ناپذیری را سومین شاخصه فعالیت جهادی از نگاه مقام معظم رهبری دانست و گفت: هنگامی که روح خسته نشد به جسم نیز کمک می کند تا کمتر خسته شود، همچنین تلاش شبانه روزی شاخصه چهارم است، شاخصه پنجم بعدی نیز سرعت عمل است، هفتمین شاخصه عبور از موانع است، شخصی که نگاه جهادی دارد کارهای سخت را شدنی می داند، جمع میان فعالیت های اجتماعی و درس از نگاه برخی ممکن نیست، اما مشاهده می کنیم که طلاب در هر دو عرصه به خوبی می درخشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس عنوان کرد: امروز در عین حالی که این انتقاد به برخی از تصمیم گیری ها مبنی بر تعطیلی مطلق مراسم مذهبی پس از یک سال تجربه اندوزی در مقابله با کرونا وارد است، اما باز هم بیان می کنیم هر تصمیم نهایی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته شود همه ملزم به عمل هستند، برخی فکر می کنند هنگامی که اقامه نماز جماعت در مسجد تعطیل شد، مسجد هم تعطیل است، باید از ظرفیت همدلی و مواسات در مسجد بهره برد.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در فضای مجازی و بستر حقیقی با روحیه جهادی اثرگذاری مطلوب را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha