جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علامہ راجہ ناصر عباس

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری گفت: ماه رمضان صبر، قناعت و از خودگذشتگی را می آموزد. خالق هستی روزه داری را بر امت محمدی فرض کرد تا آنها با تقوا شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در پیام خود به مناسبت ماه رمضان گفت: ماه رمضان صبر، قناعت و از خودگذشتگی را می آموزد. خالق هستی روزه داری را بر امت محمدی (ص) فرض کرد تا آنها با تقوا شوند. یک روز انسان باید درمورد هر عمل خود در برابر خداوند جوابگو باشد بنابراین، فرد باید زندگی خود را طبق اصول واقعی اسلام سپری کند.

وی با اشاره به این که روزه فقط گرسنگی و تشنگی نیست، تاکید کرد: اسلام به ما آموخته است که چگونه از جان و مال دیگران محافظت کنیم، از ظالمان فاصله گرفته و از مظلوم حمایت کنیم. روزه گرفتن فقط خود را گرسنه یا تشنه نگه داشتن نیست بلکه روزه برای محاسبه خود و احساس دیگران است. خانواده های زیادی در کشور ما وجود دارند که فرزندانشان مدتهاست ربوده شده اند. آنان هر سال در زمان سحر و افطار کمبود آنها را احساس می کنند. دولت باید این افراد را که به زور ربوده شده اند بازیاب کند و پاداش این کار خیر که در ماه رمضان انجام شود چندین برابر خواهد بود.

وی با اشاره به موج جدید کرونا افزود: با توجه به وضعیت فعلی کرونا، رعایت امنیتی و بهداشتی در عبادت و اجتماعات در ماه مبارک رمضان یک ضرورت اخلاقی و قانونی است همچنین از نظر شرع مراقبت از سلامتی خود و دیگران نیز مهم است.

وی در پایان از مردم خواست که هرچه بیشتر در ماه رمضان از یکدیگر مراقبت کنند و برای پیشرفت، شکوفایی و ثبات کشور در عبادت های خود دعا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha