یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 953311
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
مسجد مهاراشترا به اردوگاه اهدای خون تبدیل شد

حوزه/ در آستانه ماه مبارک رمضان، در اقدامی غیرمعمول مسجدی در مهاراشترا به اردوگاه اهدای خون تبدیل شده زیرا در شرایط کنونی بیمارستان‌ها در هند از کمبود خون زیادی رنج می‌برند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، در شب آغاز ماه مبارک رمضان، مسجد مهاراشترا، ایالتی در هندوستان، به اردوگاه اهدای خود تبدیل شد.

رافید شهاد ، دبیر منطقه‌ای سازمان اسلامی دانشجویی در جنوب مهاراشترا گفت: رویداد اهدای خون توسط سازمان در مسجد تکیه برگزار شد که صدها نفر به طور داوطلبانه در آن شرکت کردند.

خیزر شیخ ، عضو این سازمان گفت: ما از روز دوشنبه تبلیغات در این رابطه را آغاز کردیم و دانشجویان موق شدند حدود ۱۵۰ واحد خون جمع آوری کرده که به مقامات تحویل داده می‌شود.

سلمان خان، رئیس منطقه‌ای این سازمان در مهاراشترا جنوبی نیز گفت که این سازمان در پی کمبود شدید خون که از چند هفته گذشته در ایالت تجربه شده است ، اقدامات مشابه اهدای خون را انجام داده است.

وی گفت: ما حدود دوازده اردوگاه مشابه در بمبئی، تانه ، لاتور ، جالنا ، سولاپور و بید برگزار کردیم و از این طریق توانسته‌ایم حدود ۵۰۰ واحد خون جمع آوری کنیم. ما از جامعه مسلمانان درخواست کرده‌ایم که برای اهداف بشردوستانه در شب رمضان حاضر شوند و آنها به تعداد زیادی پاسخ داده اند.

دیگر داوطلبان سازمان نیز خاطرنشان کردند که در ماه مبارک روزه داری، مسلمانان در سراسر جهان به فضایی معنوی و خیرخواهانه وارد می‌شوندو اهدای خون یکی از راه‌های عالی برای کمک در چالش‌های کنونی ناشی از کرونا از جمله کمبود خود است.

آنها اطمینان دادند که پروتکل‌های ایمنی در رابطه با دریافت خون از افراد سالم کاملا رعایت شده و طی چند هفته آینده ، اردوگاه‌های دیگری از این دست باید در سراسر ایالت برگزار شود.

گفتنی است این ایالت در حال حاضر در معرض کمبود خون است و وزرا از مردم خواسته‌اند برای اهدای خون یا سازماندهی اردوگاه‌های اهدای خون، قدم پیش بگذارند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha