شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمله یمن به شرکت ارامکو

حوزه/ نیرو های مسلح یمن در یک عملیات هجومی در عمق عربستان سعودی، شرکت ارامکو، سکوهای پاتریوت و نقاط حساسی را در شهر جیزان عربستان هدف قرار دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نیرو های مسلح یمن در یک عملیات هجومی در عمق عربستان سعودی، شرکت آرامکو، سکوهای پاتریوت و نقاط حساسی را در شهر جیزان عربستان هدف قرار دادند که منجر به شعله ور شدن آتش بزرگی در این شرکت شد.

سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروی موشکی و پهپادی یمن با یک موشک و پهپاد، شرکت نفتی آرامکو و سکوهای پاتریوت که توسط آمریکا ساخته شده و نقاط حساسی در جیزان را هدف قرار داد.

وی با بیان اینکه آرامکو و نقاط دیگری با ۷ موشک از نوع سعیر و بدر و انبار ها و پایگاه های پاتریوت با چهار پهپاد هدف قرار گرفته شد، تأکید کرد: هدف گیری دقیق بوده و منجر به شعله ور شدن آتش بزرگی در ارامکو شد.

سخنگوی نیرو های مسلح یمن تأکید کرد: اگر متجاوزان سعودی به تجاوز و محاصره خود علیه یمن ادامه دهند، عملیات گسترده تر و بزرگی علیه عربستان صورت خواهد گرفت.

این عملیات شهر جیزان را به لرزه در آورده و تأسیسات حیاتی این شهر را هدف قرار داده

"ترکی المالکی" سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی سعی کرده این عملیات را کوچک و تنها یک آتش سوزی کوچک نشان دهد، امّا فعالان شبکه اجتماعی عربستان از انفجار های بزرگ و شدیدی سخن می گویند که شهر جیزان را به لرزه در آورده و تأسیسات حیاتی این شهر را هدف قرار داده و خطوط هوایی فرودگاه جیزان تعطیل شده است.

شایان ذکر است که این عملیات سه روز بعد از عملیاتی که پالایشگاه های شرکت نفتی آرامکو در شهر جده و الجبیل و پایگاه حساسی نظامی را در شهر خمیس مشیط و جیزان هدف قرار داده بود، انجام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha