جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ربانی در جلسه «کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ و حضور حداکثری» مجمع نمایندگان طلاب

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گقت: در کنار کم انگیزگی های موجود در کشور، مجمع نمایندگان طلاب، مسئله لازم و مهم انتخابات و حضور حداکثری مردم را مورد اهمیت قرار داده که ستودنی است و واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ربانی در جلسه «کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ و حضور حداکثری» که در دبیرخانه مجمع نمایندگان برگزار شد، اظهار داشت: امروز مردم با توجه به وضعیت فعلی کشور، گله مند، دلسرد و ... بوده و شاهد مشکلات بسیاری هستند که انگیزه آنان را برای حضور در پای صندوق های رأی کم رنگ کرده است.

وی ابراز داشت: در کنار این کم انگیزگی های موجود در کشور، مجمع نمایندگان طلاب، مسئله لازم و مهم انتخابات و حضور حداکثری مردم را مورد اهمیت قرار داده که ستودنی است و واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به اینکه روحانیت باید نگاه آسیب شناسانه به تمام فعالیت ها داشته باشد، خاطرنشان ساخت: باید سابقه حضور روحانیت در انتخابات را بررسی نماییم که فعالیت های ما چگونه بوده و به نقد و بررسی علمی آن بپردازیم تا بتوانیم برای ادامه راه برنامه ریزی مناسب داشته باشیم. 

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تصریح کرد: اگر قرار است برای انتخابات، تبلیغی داشته باشیم، باید امید و روحیه را به جامعه تزریق کرده و در مقابل موج تبلیغاتی که برای عدم حضور مردم در پای صندوق های رأی وجود دارد، تلاش کرده تا اثرات آن را کم نماییم.

ورود مجمع نمایندگان طلاب به مسئله حضور حداکثری در انتخابات ستودنی است

وی بیان داشت: امروز تبلیغات و فشارهای زیادی از بیرون و داخل کشور وجود دارد تا مردم در پای صندوق های رأی نیامده و شاهد حضور حداکثری در انتخابات پیش رو نباشیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه اظهار داشت: امروز شاهد جنگ نابرابر هستیم و ما نه همانند آنان، رسانه های آنچنانی داریم و نه در داخل کشور، زمینه مناسبی وجود دارد؛ اما اگر مخلصانه حرکت کنیم، خداوند متعال وعده نصرت داده است؛ پس نباید دلسرد شد؛ بلکه باید با روحیه و توکل به خدا و استمداد از حضرت ولی عصر (عج) به فعالیت پرداخت تا ان شاءالله انتخاباتی پرشور در کشور داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: اثرگذاری در انتخابات با اخلاق اسلامی و محبت به مردم انجام خواهد شد و ادبیات مناسب می تواند راهگشا باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه تصریح کرد: اخلاص، ایمان به خدا، قوی بودن و عمل حکیمانه می تواند کمک حال روحانیت در انتخابات پیش رو بوده تا شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی باشیم. 

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در پایان به برخی از سؤالات، نظرات و پیشنهادات اعضای «کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ و حضور حداکثری» مجمع نمایندگان طلاب پاسخ داد.

ورود مجمع نمایندگان طلاب به مسئله حضور حداکثری در انتخابات ستودنی است

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان طلاب چند ماهی است که مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب، نسبت به مسئله مهم انتخابات، احساس وظیفه کرده و برای شرکت حداکثری مردم در انتخابات، در حال فعالیت و برنامه ریزی است.

وی اظهار داشت: مردم اذیت های بسیاری را در سال های اخیر متحمل شده و در أمر معیشت آنان خلأهای بسیاری ایجاد گشته که دلسردی هایی را به وجود آورده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: امروز حتی در موضوع مرغ هم در داخل کشور دچار مشکل هستیم و صف های طویلی برای دریافت مرغ در کشور شکل می گیرد که زیبنده ایران اسلامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خاطرنشان ساخت: تزریق امید به کشور، از ضروریاتی است که باید به دنبال آن بود و ما در مجمع نمایندگان طلاب این مسئله را دنبال خواهیم کرد.

    

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین صادق گلزاده، مسئول «کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ و حضور حداکثری» نیز به ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های این کارگروه پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha