سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حاج ابوالقاسم

حوزه/ رئیس پژوهشکده فقه نظام گفت: مظلوم باید برای دفاع از حق خود فریاد بزند اما نباید این مطالبه گری همراه با تهمت و تخریب باشد بلکه باید رعایت انصاف شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز هم‌زمان با ششمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در حرم کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها اظهار کرد: طبق آیه ۱۴۸ سوره نساء، حمایت از عدالت‌طلبان و ایجاد فرصت مطالبه گری از شاخصه‌های بسیار مهم دولت اسلامی است.

وی افزود: ازجمله ارزش‌های اسلامی مسئله عدالت است و باید نخبگان جامعه، عدالت را مطالبه کرده و جامعه نباید مقابل ظلم بی‌تفاوت بماند و ساکت شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی باید ارزش‌های مورد مطالبه قرار گیرد تا ضد ارزش‌ها نتوانند خودنمایی کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: مظلوم باید برای دفاع از حق خود فریاد بزند اما نباید این مطالبه گری همراه با تهمت و تخریب باشد بلکه باید رعایت انصاف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مظلومان و مطالبه گران باید بدون لکنت زبان و واسطه‌ها به‌طور مستقیم با حاکمان جامعه اسلامی ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های مهم دولت اسلامی میزان سعه‌صدر مقابل مطالبه گری مظلومان و میزان حمایت از مظلومان است.

رئیس پژوهشکده فقه نظام در ادامه گفت: باید قشر کارگر و مردمانی که مورد ظلم واقع‌شده‌اند بتوانند صدای خود را به حاکمان برسانند و از حمایت دولت اسلامی برخوردار شوند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: برخورد قاطع باکسانی که با فتنه‌گری امنیت کشور و جامعه را بر هم می‌زنند از وظایف دولت اسلامی است تا کسی نتواند ناامنی ایجاد کند.

وی تأکید کرد: شدت اهتمام اسلام به مسئله امنیت به‌قدری است که در این راستا دستورات لازم از سوی اسلام برای برخورد قاطع با افرادی که زمینه ناامنی را ایجاد می‌کنند وجود دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: حامیان فتنه گران صلاحیت تصدی امورات دولت اسلامی را ندارند.

وی تأکید کرد: حسن تعامل با اقلیت‌های مذهبی از دیگر شاخصه‌ای دولت اسلامی است که در سوره ۵ مائده مورد تذکر واقع‌شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خداوند دستور داده است با اهل کتاب با ملایمت و گذشت و صبر برخورد کنیم و باید این اقلیت‌های مذهبی موردحمایت دولت اسلامی قرار بگیرند. چرا که اجرای عدالت و تعامل پسندیده باکسانیکه اهل جنگ نیستند و مشکلاتی ایجاد نمی‌کنند از شاخصه‌ها و دستورات دین اسلام نسبت به اقلیت‌های مذهبی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بیش از هزار شهید و جانباز در طول هشت سال دفاع مقدس از سوی اهل کتاب تقدیم میهن عزیز شده و دولت اسلامی باید نسبت به این اقلیت‌های مذهبی نگاه ویژه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha