پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تشییع پیکر سردار حجازی

آیین تشییع پیکر شهید سرتیپ پاسدار سیدمحمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، در اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیین تشییع پیکر شهید سرتیپ پاسدار سیدمحمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه صبح امروز با سخنرانی سردار صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، در اصفهان آغاز شد.

ببینید:

تصاویر مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید حجازی در اصفهان

پیکر این شهید صبح امروز در فضای بازِ دانشکده پرواز هوانیروز اصفهان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تشییع شد و سپس در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می شود.

در این مراسم جمعی از نیروهای مسلح، فرماندهان سپاه و مسئولان استانی با این شهید سرافراز وداع کردند.

سردار صفوی: سردار حجازی در قله رفیع ایمان، عقلانیت و شجاعت ایستاده بود

سردار سرلشکر پاسدار یحیی رحیم صفوی، در این مراسم با تاکید بر این که سردار شهید حجازی افتخاری برای ایران، اصفهان و جهان اسلام به ویژه جبهه مقاومت بود، گفت: این سردار مجاهد از یک تفکر استراتژیک، دفاعی و  امنیتی برای دفاع از امنیت و منافع ملی و منطقه ای انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران برخوردار بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه سردار شهید حجازی سالها در دفاع مقدس و پس از آن در جبهه مقاومت درخشید، ادامه داد: او در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن در جبهه مقاومت در قله رفیع ایمان، عقلانیت و شجاعت ایستاده بود.

وی با بیان اینکه ملت های بزرگ و متمدن در جهان عناصری هویت بخش در اختیار دارند که شناسنامه و ترسیم کننده افق‌های تمدن سازان آینده آن ملت هستند، افزود:  ۲۳ هزار شهید استان اصفهان، شهدای ایران و شهدای مدافع حرم نماد و نمایشگر هویت انقلاب اسلامی و ملت‌های بزرگ مسلمان در منطقه ملت‌های تمدن‌ساز هستند.

سردار  صفوی اظهار کرد: شهیدانی همچون سردار دلها، سردار حجازی، حاج حسین خرازی، عبدالله میثمی و  حاج احمد کاظمی خالق و آفریننده و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی با مرکزیت انقلاب اسلامی و افکار و اندیشه‌های حضرت امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی در قرن حاضر هستند.

وی تاکید کرد: نیروی قدس سپاه، شهدای مدافع حرم و شهیدانی همچون سردار حجازی، دفاع و امنیت از کشور عزیز و منافع منطقه‌ای و ملی را در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی آمریکایی ها و عوامل دست ساز آنها همچون داعش شکل دادند.

سردار قاآنی: راه حاج قاسم سردار حجازی با صلابت ادامه دارد

سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس پاسداران انقلاب اسلامی هم در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهیدسردار حجازی، گفت: شهید حجازی جزو انسان‌های ارزشمند بود که در صحنه‌های علم و جهاد در کنار همرزمانش درس فداکاری و جهاد را آموخت.

وی ادامه داد: شهید حجازی قبل از انقلاب در صحنه‌های مبارزه جزو برجسته‌ترین مبارزان با رژیم طاغوب بود و در دوره انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هم در عرصه‌های مختلف حضور داشت. او یک دوره ۱۰ ساله فرمانده نیروی مقاومت بسیج را به عنوان پشتوانه اساسی انقلاب هدایت کرد و تربیت نیروهای مقامت را از مرزهای کشور فراتر گذشت و این عرصه را بین المللی کرد.

فرمانده نیروی قدس پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: فعالیت این شهید تاجایی است که رهبران جهادی از سیدحسن نصرالله تا هنیه و ... پیام‌های تسلیت برای رهبر معظم انقلاب ارسال کرده اند. رهبر معظم انقلاب هم در پیام خود این شهید را مجاهدی با فکری پویا و سرشار از ایمان راستین یاد کردند.

 وی تصریح کرد: شهید حجازی در مسئولیت های خود در سپاه سربلند بوده و راه این شهید در عرصه مقاومت همچنان استمرار دارد.

فرمانده نیروی قدس پاسداران انقلاب اسلام  افزود: مسیری که شهید سلیمانی گسترش داد و شهید حجازی آن را ادامه و قول به پیروزی این راه داده است با صلابت تا رسیدن به حکومت جهانی امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.

  سردار قاآنی گفت: امروز  جبهه های مقاومت از ایران، لبنان، سوریه، عرق و یمن و فرزندان مقاومت هر روز یک اقدام اساسی مقابل دشمنان از جمله آمریکا و اسرائیل انجام می دهند و تا رسیدن به حکومت جهانی این راه را ادامه می دهند.

آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان، نماز میت را بر پیکیر سردار حجازی اقامه کرد و پس از آن برای تدفین، با همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به گلستان شهدای اصفهان منتقل شد.

دقایقی پیش با حضور خانواده شهید سردار حجازی، پیکر این مجاهد دلاور در جوار برادر شهیدش سید احمد حجازی، در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده  شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha